Saltar al contenido Saltar a la navegación Saltar a la búsqueda

Portal toolbar

Noticias

Prop de 112.000 persones han passat per les oficines del Patronat de Turisme de Salou els deu primers mesos de l’any

viernes 20 noviembre 2015

En total s’han gestionat quasi 50.000 consultes entre les dues oficines d’informació, la del Xalet Torremar i la de la plaça d’Europa, a més de les comunicacions telefòniques i escrites

Les oficines de Turisme de Salou porten acumulades des de principis d’any i fins a 31 d’octubre un total de 111.823 visites (54.257 al Xalet Torremar i 57.566 a la plaça Europa). Aquests dos emplaçaments, que pertanyen a la Xarxa d’Oficines de Turisme de Catalunya, han atès 48.293 consultes (24.525 al Xalet Torremar i 23.768 a la Plaça Europa).

El regidor de Turisme, Benet Presas, ha destacat que “a través dels nostres serveis busquem que el client estigui ben informat en tot moment de tot allò que pot trobar a Salou”. A més Presas, destaca que “ les noves tecnologies, les pàgines web, les xarxes socials han proliferat i ens resten visitants en busca d’informació, ja que disposem de tota la informació penjada a la xarxa, però sempre hi haurà gent que prefereix el tracte directe amb la persona i nosaltres estem aquí per acollir-los de la millor manera que sabem”.

Del total de consultes ateses a les dues oficines destaca un perfil visitant bàsicament de famílies, que representen un 37,6%; seguits de les parelles amb un 34,1%; persones individuals un 22,3%;  els grups un 5,6% i un 0,4% en el cas de guies turístics.  

Pel que fa a la procedència dels  visitants que consulten informació a les oficines es desglossen de la següent manera: les consultes locals (de Salou) representen un 3,6% del total; de Catalunya un 10,2%; de la resta de l’estat un 32,1% i d’estranger un 54,1%. I concretament del percentatge total de turisme català (el 10,2%) manté una distribució on un 63,8% prové de Barcelona; un 13,2% de Lleida; un 13,6% de Girona i un 9,4 de Tarragona.

Pel que fa a la procedència dels turistes nacionals, no hi ha canvis significatius d’un any a l’altre, i es mantenen en la mateixa proporció. Destaquem, no obstant, que de tots aquests turistes nacionals (sense contar Catalunya), els de les comunitats que provenen de Madrid, Aragó i País Basc, comporten un 58% del total.

Dels turistes estrangers (54,1%)  que han visitat les oficines de Turisme, el major pes prové de consultes de França (55,6%) del total; de Gran Bretanya amb un 18,5%; mentre que de Rússia la xifra es queda amb un 5,7% i d’Holanda en un 3,8%. Altres consultes a les oficines de mercats internacionals són: Alemanya 3,7%; Irlanda 2,6%;  Bèlgica 1,5%; entre d’altres.

Pel que fa a la informació sol·licitada les principals peticions són per obtenir un plànol o per conèixer una ubicació (28,6%); saber quines excursions es poden fer (24,4%); activitats i festes (10,8%); transports (8,3%); activitats lúdiques (6,1%) o per saber qüestions relacionades amb PortAventura (3,8%); entre d’altres prioritats.

Les oficines també han rebut 2.074 trucades on es demanava informació; 303 de les quals han estat realitzades des de l’estranger, i 1.771 des de l’estat Espanyol. Aquestes consultes es responen directament per telèfon o si la persona interessada així ho sol·licita, es respon per escrit. Al marge de les trucades també s’han rebut més de 469 peticions per escrit.

Galería de imágenes

turisme-oficines-salou.jpg
RLM140902_084BX-®.jpg
RLM140902_169BX-®.jpg

Document Actions