Saltar al contingut Saltar a la navegació Saltar a la cerca

Portal toolbar

Notícies

Salou també lidera el turisme de parelles i turisme de perfil familiar adult

La qualitat de les platges o la gastronomia són aspectes clau per les parelles o famílies d’adults que trien la destinació per realitzar una estada o un període vacacional

dijous 11 abril 2013

El perfil de visitant de Salou té un marcat caràcter familiar essent  un 35,6% els turistes que venen com a famílies amb nens. Tanmateix, el 64,4% són altres tipus de grups que venen atrets per la oferta i característiques de la destinació. Un 40,3% d’aquests visitants són famílies (principalment parelles o altres familiars sense nens petits)mentre que un 9,6% són grups d’amics  i un 7,4% són grups Imserso, dades que es desprenen a través de l’Observatori que recull el perfil de visitants a Salou.

Salou acull un gran volum de parelles o turistes de perfil familiar però sense infants que trien la destinació per fer una escapada o passar el seu temps vacacional.  Aquest grup tria com activitats principals `’Anar a la platja’ (91,2%), ‘relaxar-se i descansar (95,5%) i passejar’ (94,5%) en major mesura que altres grups.  El regidor de turisme, Benet Presas, ha destacat que “tot i ser una destinació majoritàriament triada per famílies amb nens, el turisme de parelles i de famílies formades únicament per adults és molt important a la destinació, i també treballem per promoure aquest segment i captar un tipus de visitant que disposa d’un major nivell adquisitiu per gaudir de la oferta lúdica, cultural i gastronòmica de la que disposa el municipi”. En aquesta tipologia de turisme, el grup d’edat més nombrós és el de 45-54 anys i seguit dels més grans de 65. L’edat mitjana dels grups d’amics és de 29 anys, sent el grup més nombrós d’entre 25 i 34 anys. 

La gastronomia és un aspecte clau per les parelles o familiars adults, activitat que fan en major mesura per damunt d’altres tipologies de turista. El grups d’amics es caracteritzen per anar a esdeveniments, parcs i parc temàtics en major mesura que altres motivacions (39,6%).  El grup que engloba els altres col•lectius principalment visiten llocs naturals i/o culturals (46,4%).

Salou compta amb un espai geogràfic privilegiat que conforma el seu paisatge típicament mediterrani i les seves extenses platges i se situa com un enclavament estratègic per realitzar visites culturals de l’entorn. Pel que fa a l’allotjament, els grups de parelles o altres familiars adults trien hotels de 4-5 estrelles en major mesura que altres tipologies (20,2%), també s’allotgen en càmpings (8,0%) en major mesura que altres tipologies i en segones residències (31,5%).

En definitiva, tant per la seva oferta com pels seus serveis i recursos naturals com pel grau de satisfacció amb el que marxen els turistes després de la seva estada (el grau de satisfacció en el cas dels grups d’amics és un 4,7%  seguit del grup de parelles o altres familiars adults 4,5% (en una escala de 1 a 5). Un gran nombre de visitants repeteixen Salou com a destinació per la seva escapada o període vacacional assolint un 76% de fidelització durant el 2012.

Galeria d'imatges

Turisme_familiar_adult.JPG
Turisme_familiar_adult.JPG

Document Actions