Salou signa el contracte per la neteja viària i la recollida de residus al municipi
dilluns 05 desembre 2016
La proposta de la UTE Urbaser-Nordvert començarà a treballar l’1 de maig del 2017 amb la novetat del sistema de recollida bilateral dels contenidors, amb més capacitat i més nets.
El cost del servei per a 10 anys puja a 41,8 milions d’euros
L’empresa també s’encarregarà del transport a les plantes d’eliminació i valorització, de la gestió de la deixalleria municipal, i de la neteja viària i les platges del municipi.
L’Ajuntament de Salou ha signat amb els màxims responsables de la UTE Urbaser-Nordvert el nou contracte de servei de recollida selectiva de residus, del transport a les plantes d’eliminació i valorització, la gestió de la deixalleria municipal i la neteja viària i de les platges del municipi. El cost del servei a 10 anys ascendeix a 41.804.794 €.
L’alcalde, Pere Granados, junt amb el regidor de Serveis Interns i Contractació, Jesús Barragán, han signat el contracte amb els màxims responsables de les dues empreses que conformen la UTE; les quals començaran a desplegar el nou servei de cara a l’1 de maig del 2017. La principal novetat amb el servei de recollida serà la unificació dels contenidors del carrer cap a un únic sistema de càrrega bilateral. “Amb el nou sistema la recollida serà tota amb càrrega superior robotitzada amb la qual cosa la recollida serà més ràpida i els contenidors estaran més nets. Així mateix s’optimitzarà l’espai i en el cas dels contenidors de rebuig el número disminuirà a la meitat”, apuntava el batlle. “Esperem que les millores implementades reverteixin en un millor servei a la ciutadania”, apuntava. Els contenidors aniran fixats amb un rail a terra, amb la qual cosa desapareixeran els problemes de desplaçaments de contenidors, a més de tenir una major capacitat, d’entre 1.000 i 3.500 litres.
Un altre fet que notarà el ciutadà serà que la recollida de Matèria Orgànica s’estendrà a tot el municipi i que el número de contenidors d’envasos s’incrementarà a 245 (actualment n’hi ha 136), també els de cartró que passaran a 224 (enfront dels 92 d’ara) i els de vidre que s’incrementaran fins als 237 (davant dels 129 actuals), amb la qual cosa molts ciutadans tindran més facilitats per reciclar.
El regidor de Serveis Interns, per la seva part, ha destacat que al concurs van presentar-se tres empreses Urbaser-Nordvert; FCC i CESPA, però que finalment els criteris d’avaluació van puntuar amb 94,045 punts aquest contracte que ha quedat signat en ferm.
Més novetats
Dins els aspectes que s’aplicaran en la nova concessió hi ha la neteja de contenidors, la qual es farà amb aigua calenta, augmentant-ne així el resultat. A més, també es preveu que en la recollida de poda és faciliti la possibilitat que aquesta sigui una recollida domiciliària porta a porta a demanda; s’incrementaran els efectius per reparar contenidors, papereres i dutxes podent atendre’s amb menys temps les avaries, i, pel que fa a la neteja viària s’incorporarà maquinària més silenciosa , el que permetrà iniciar el treball abans, i garantint una major netedat quan el ciutadà surti de casa al matí.
També s’incrementarà la recollida de cartró comercial amb mitjans i dies de treball, augmentant la capacitat de recuperar més cartró i mantenint més net el carrer. També augmentaran els efectius per a la recollida de mobles vells.