Salou aposta per diversificar l'oferta a la Fira Internacional de Turisme de França
dimecres 18 setembre 2024
Salou, un any més, participa en l'IFTM-TOP RESA, el principal saló destinat als professionals del turisme a França. Durant tres dies, aquest esdeveniment reuneix touroperadors, agents de viatges, cadenes hoteleres, i representants del sector turístic, inclosos responsables dels Patronats de Turisme, per tal de presentar les seves ofertes, continguts i programes en un espai dedicat a diverses modalitats del turisme: oci, negocis i esdeveniments.
L'alcalde de Salou i president del Patronat Municipal de Turisme, Pere Granados, s'ha desplaçat a la capital francesa per participar en aquesta fira internacional, atenent que el mercat francès és importantíssim per a Salou (i continua creixent). De fet, Granados, juntament amb els membres del Patronat de Turisme, ha estat presentant als touroperadors i agents de viatges els nous productes, ofertes i propostes de Salou, amb un enfocament especial en potenciar el turisme durant tot l'any. Això es fa a través de la diversificació de l'oferta i la desestacionalització de la temporada turística, és a dir, mitjançant accions per atraure visitants fora dels períodes de màxima afluència.
Granados participa en una conferència
A més, Pere Granados és un dels convidats de Tourespaña per oferir una conferència sobre mobilitat sostenible, on es posarà en relleu els projectes que Salou està impulsant en aquest àmbit. Aquesta intervenció té una gran importància, ja que reforça el compromís de la destinació amb el turisme sostenible i amb l'adaptació a les noves tendències del sector turístic. La sostenibilitat és cada cop més un factor clau en la decisió dels viatgers, i Salou vol ser un referent en aquest sentit.
Mercat important
El mercat francès és de vital importància per a Salou i per a la Costa Daurada en general. Tradicionalment, ha estat el principal mercat internacional, tant pel que fa al nombre de visitants com a les pernoctacions. Enguany, aquest mercat ha registrat més de 2,1 milions de pernoctacions, un increment del 5,8% respecte a l'any anterior i un 7% superior a les dades prèvies a la pandèmia. Aquestes xifres mostren una clara tendència de creixement, la qual cosa justifica la promoció contínua de la destinació a França. Això inclou la participació en altres esdeveniments com els workshops "Rencontres des CSE" a Lió, París, i al PortAventura Convention Centre durant l'octubre.
Consolidació de la marca
Aquestes accions promocionals formen part d'un pla conjunt de promoció turística de la Costa Daurada, realitzat en col·laboració amb els Patronats de Turisme de la Diputació de Tarragona, Salou, Cambrils i Vila-seca, així com amb la Federació Empresarial d'Hostaleria i Turisme de la província de Tarragona (FEHT). Aquesta sinergia entre entitats públiques i privades és essencial per mantenir la competitivitat de la destinació i adaptar-se a les noves demandes del mercat internacional.
L'IFTM-TOP RESA és una plataforma important per a la consolidació de la presència de la marca Salou en el mercat turístic francès i una oportunitat per a presentar-se com una destinació moderna, diversa i compromesa amb la sostenibilitat.