Saltar al contingut Saltar a la navegació Saltar a la cerca

Portal toolbar

Notícies

Salou acumula 5,7 milions de pernoctacions fins a 31 d’agost, mantenint el nivell del 2012

La capital de la Costa Daurada celebrarà el proper 30 de setembre els 10 anys com a primer municipi certificat amb el segell de destinació familiar

dijous 26 setembre 2013

Salou manté el lideratge en turisme aquest 2013  a la demarcació de Tarragona, en segona posició dins de Catalunya –per darrera de Barcelona- i amb unes molt bones dades que es reflecteixen amb nivells d’ocupació acumulats des de gener de 2013 i fins a 31 d’agost que arriben al 68%. Ara bé, aquesta xifra, augmenta fins al 83%, si se sumen les ocupacions mitjanes dels mesos de juny, juliol i agost. L’alcalde de Salou, Pere Granados, i el regidor de Turisme, Benet Presas, han comparegut avui en roda de premsa per donar els detalls d’aquestes xifres, així com per valorar el canvi de Salou en els darrers deu anys per l’especialització del municipi en turisme familiar. El batlle ha volgut “felicitar Salou pel bon posicionament i liderat indiscutible dins de Catalunya i de l’estat espanyol per l’alt nivell d’ocupació”; en un any on també s’ha incrementat la mitjana d’estada que ha passat de les 4,3 nits (2012) a les 4,6 (2013).

Per la seva part, el regidor de Turisme, Benet Presas, ha valorat les dades de manera molt positiva ja que –ha afirmat- “la temporada es presentava amb molta incertesa perquè seguim en una greu conjuntura de crisi i, en canvi, hem mantingut els bons nivells d’ocupació del 2012”. Pel que fa a les nacionalitats dels visitants de Salou “la davallada del turisme espanyol, primer mercat al municipi, ha quedat compensada per l’increment d’altres nacionalitats, com la britànica (un punt més que al 2012), el rus (que ha passat del 13 al 17% amb un increment del 27%) o el francès”. En aquest sentit, “malgrat la forta competència internacional, especialment de Grècia, s’ha aconseguit un molt bon any turístic, que a més, enguany s’allargarà i tancarem la temporada amb un petit augment per l’efecte de l’Imserso, pel Rally-RACC de finals d’octubre i perquè hi ha un repunt de visitants russos aquest mes de setembre”.

 

 

Els percentatges (en %) dels mercats emissors està així:

 

 

SALOU GLOBAL

ESP

GB

RU

FR

NL

IR

2013

37

19

17

13

5

3

2012

41

18

13

12

6

3

 

De cara al proper 2014, i pel que fa al turisme rus, s’ha apuntat que hi haurà un increment aproximadament d’un 10%. Presas també ha volgut agrair la implicació econòmica del sector privat en les promocions i en la unitat d’acció.

 

10 anys de DTF

El lideratge de Salou com a municipi turístic i especialment amb un caràcter eminentment familiar , amb una fidelització del 75%, celebra deu anys. Cal recordar que el 30 de setembre de 2003 Salou va ser certificada com la primera Destinació de Turisme Familiar (DTF) de Catalunya i de l’estat espanyol –després d’una prova pilot que va durar un parell d’anys-. La voluntat de les administracions era la d’afavorir uns processos d’especialització i establir una estratègia competitiva d’especialització i segmentació davant la competència d’altres destinacions. Deu anys més tard, 25 establiments d’allotjament (hotels, càmpings i apartaments) compten amb aquest segell, un 25% del total de l’oferta de Salou;  un procés que continua a dia d’avui per certificar-ne 5 més.

Altres certificacions, sense cap mena de dubte, cabdals han estat i segueixen sent els dos parcs temàtics PortAventura i el Costa Caribe Aquàtic Park; un factor clau per l’especialització de Salou envers el turisme familiar que han consolidat el municipi com una gran destinació d’oci i entreteniment en si mateix. La situació del resort PortAventura a Salou, va afavorir que el sector familiar es decantés per escollir la nostra destinació davant de la competència, i així també facilitar la certificació especialitzada del municipi. “L’oferta exclusiva i singular que ha suposat la construcció del centre turístic de PortAventura ha fet, conjuntament amb l’esforç del sector privat, que ens mantinguem com una destinació de Turisme Familiar de primer ordre”, apuntava Granados.

 

El nou posicionament de Salou i PortAventura a nivell europeu, van forçar al sector privat a fer un esforç renovant la planta hotelera i altres establiments d’allotjament, i a les administracions locals i provincials a realitzar grans inversions per modernitzar els serveis, les vies d’accés, els mitjans de comunicació, la senyalització, les infraestructures i instal·lacions específiques per a famílies, la seguretat i la imatge general del municipi.

 

Al llarg d’aquests 10 anys, la promoció de Salou com una destinació familiar, paral·lelament amb les grans inversions en noves i espectaculars atraccions de PortAventura (construcció d’hotels i parc aquàtic), han marcat una tendència a l’alça i mantinguda de les visites del sector famílies.

A l’oferta d’allotjament i parcs també s’hi han de sumar altres establiments com restaurants, a més d’altres negocis d’oci i instal·lacions culturals.

Des de l’any 2003 en què Salou va ser la destinació pionera en obtenir la certificació, la llista de destinacions que s’han anat sumant a aquest model no ha deixat de créixer, fins a les 13 destinacions existents avui.

En acabar la roda de premsa, s’ha presentat a la nova gerent del Patronat, Maria Targa. L’alcalde ha volgut felicitar pels gran èxits i per la professionalitat la tasca que ha dut a terme el regidor Benet Presas en el temps en que s’ha donat aquesta vacant i l’ha titllat “d’un dels millors períodes del Patronat Municipal de Turisme per la gran professionalitat i coneixement que li ha aportat el regidor”.

Galeria d'imatges

DSCN1559.JPG
DSCN1559.JPG

Document Actions