Pere Granados, convidat com a ponent en el IV Foro de Turisme de Melilla
divendres 11 octubre 2024
L'alcalde de Salou i president del Patronat Municipal de Turisme, Pere Granados, ha participat com a ponent en el IV Foro Internacional de Turisme de la Ciutat de Melilla. Aquesta trobada, que ha reunit diversos alcaldes i alcaldesses de l'Aliança de Municipis Turístics d'Espanya (AMT), ha posat en valor el model turístic dels municipis de sol i platja, no només com a model d'èxit, sinó també com a motor de creació de llocs de treball.
Pere Granados ha intervingut en la taula temàtica 'Turisme en els municipis de sol i platja', moderada per Javier Mateos de Porras, gerent del Patronat de Turisme de Melilla, al costat dels alcaldes de Torremolinos, Benidorm i Alaior. Durant la taula rodona, s'han tractat temes com la diversificació de l'oferta turística, la desestacionalització i la promoció d'un turisme sostenible que equilibri el creixement econòmic amb la protecció del medi ambient i el benestar dels residents.
Els participants han destacat com els Fons Next Generation han contribuït a la millora i desenvolupament de les Smart Beaches, impulsant la innovació, la sostenibilitat i millorant l'experiència dels turistes.
Durant la seva intervenció, Pere Granados ha subratllat les fortaleses de Salou, presentant projectes innovadors que poden servir de referència per a Melilla i altres destinacions.
Els ponents han coincidit en la necessitat d'adaptar els models turístics a les noves realitats per garantir el seu futur sostenible i competitiu, posant sempre el benestar dels residents al centre de l'estratègia turística.
L'alcalde ha destacat que, tot i que el sol i platja és essencial per al turisme, el "Sun and beach is not enough" (el sol i platja no és suficient). Ha emfatitzat la necessitat de crear nous productes turístics per oferir experiències als visitants i promoure la desestacionalització, sempre tenint en compte un turisme sostenible que posi les persones al centre de totes les polítiques. En les polítiques adoptades, el resident ha de ser sempre tingut en compte.
Pere Granados ha defensat que el resident ha de ser el principal beneficiari del turisme. "La qualitat de vida i el benestar dels nostres ciutadans són objectius centrals de les polítiques turístiques que desenvolupem a Salou", ha afirmat, subratllant que "la millor ciutat per residir és el millor lloc per visitar". Això implica que totes les accions que es duen a terme busquen garantir que els beneficis del turisme es reflecteixin en la vida dels residents.
Pere Granados ha defensat que el resident ha de ser el principal beneficiari del turisme, sense oblidar que "la millor ciutat per residir és el millor lloc per visitar"
A més, l'alcalde ha compartit exemples concrets per fomentar l'economia circular i la incorporació d'energies renovables, així com la creació de nous recursos relacionats amb la història, la cultura, la natura i la gastronomia de Salou. També ha defensat la importància de potenciar el concepte de "Destí intel·ligent" mitjançant la innovació i les noves tecnologies.
Granados ha destacat els esforços que s'estan fent a Salou perquè sigui un municipi encara més inclusiu amb una mobilitat sostenible, com l'expansió del carril bici, la creació de pàrquings dissuasius i la recuperació d'espais per a vianants, com les zones de Carles Buïgas i l'Eix Cívic. Així mateix, ha subratllat que Salou no pateix turismofòbia gràcies a una gestió que evita la massificació i a polítiques que promouen la convivència harmoniosa entre residents i turistes.
L'alcalde ha defensat la necessitat de crear mecanismes per garantir que els turistes siguin solidaris amb la destinació, de manera que els residents no hagin d'assumir la càrrega dels serveis municipals durant els períodes de màxima afluència
A més, Granados ha recordat que Salou ha estat, recentment, escollit per una consultoria externa com el segon municipi més feliç de Catalunya i un dels 20 primers d'Espanya, gràcies a la seva gent, l'entorn natural, el clima, la seva gastronomia, platges, la seguretat i oferta comercial. També ha defensat la necessitat de crear mecanismes per garantir que els turistes siguin solidaris amb la destinació, de manera que els residents no hagin d'assumir la càrrega dels serveis municipals durant els períodes de màxima afluència.