Saltar al contingut Saltar a la navegació Saltar a la cerca

Portal toolbar

Notícies

Més de 53.000 persones passen per les oficines d’informació del Patronat de Turisme de Salou en els dos mesos de temporada alta

dimarts 02 setembre 2014

Durant els mesos de juliol i agost han atès a prop de 22.000 consultes als punts d’atenció al visitant de la plaça Europa i passeig Jaume I

 

Des de l’1 de juliol i fins el 31 d’agost les dues oficines d’informació del Patronat de Turisme del municipi, coincidint amb els mesos de màxima afluència, han atès de manera presencial a 53.477 persones (repartides de la següent manera: 21.045 al xalet Torremar i 32.432 a la plaça Europa). Així, en aquesta època punta de visitants al municipi s’ha constatat –una vegada més- la feina de relació amb client que es desenvolupa any rere any.

Així, el regidor de Turisme, Benet Presas, ha volgut incidir en la importància de “comptar amb un bon equip de treball format per gent compromesa amb la seva feina i sobretot per atendre al client de manera que el nostre visitant surti amb una experiència positiva en la seva ment que el faci retornar, i alhora, a títol individual ens faci d’ambaixador a casa seva”. Així mateix Presas ha destacat també la bona resposta que s’ha donat als visitants a través de les noves eines 2.0 que s’han implementat i la nova relació amb el nostre visitant que s’ha creat de manera virtual. “Sabem que les noves tecnologies, les pàgines web, els blocs, els llocs de recomanació a la xarxa han proliferat i que aquests ens resten visitants en busca d’informació però sempre hi haurà gent que prefereix el tracte directe amb la persona i nosaltres des de les oficines procurem l’excel·lència en el tracte amb la gent”, ha apuntat.

 

Pel que fa al perfil del visitant que ha passat per les oficines són majoritàriament famílies amb un 40,9%; parelles amb un 24,4%; persones a títol individual amb un 26,2%; i els grup amb un 8,4%. Els guies turístics han estat gairebé residuals amb un 0,1%.

Les dades que han ofert les estadístiques d’aquests dos mesos també parlen de la procedència dels visitants que han passat per les oficines, sent de l’Estat Espanyol un 43,4% (locals un 3,4%; de Catalunya un 9,1% i de la resta de l’Estat un 30,9%) mentre que els estrangers que han fet ús dels serveis d’informació i turisme han pujat fins al 56,6%.

 

Pel que fa a la procedència dels visitants es desprèn que:

Catalunya:

Barcelona: 53,7%

Lleida: 18,7%

Girona: 15,2%

Tarragona: 12,4%

 

Resta d’Estat:

País Basc: 20%

Madrid: 17,9%

Aragó: 21,8%

La Rioja: 10,6%

Navarra: 5,5%

Andalusia: 3,1%

Castella i Lleó: 3,8%

Comunitat Valenciana: 3,3%

Astúries: 4,6%

Galícia: 1%

Castella la Manxa: 1,3%

Canàries: 1,5%

Múrcia:1,4%

Extremadura: 1,1%

Cantabria: 1,6%

Illes Balears:0,7%

Ceuta i Melilla: 0,8%

 

Estranger:

França: 52,2%

Rússia: 17,1%

Gran Bretanya: 16,9 %

Holanda: 2,7%

Alemanya: 1,4%

Irlanda: 1,6%

Bèlgica: 1,1%

Itàlia: 1,1%

 

Pel que fa a la informació sol·licitada en aquestes visites el rànquing és el següent:

Plànol/situació: 26%

Excursions: 19,8%

Activitats i festes: 13,9%

Transports: 10,2%

Activitats lúdiques: 6%

Port Aventura: 5,1%

Serveis:3%

Allotjament: 2,9%

Comerços: 2,7%

Mercats: 2,5%

Trenet turístic: 2,6%

Fonts: 1,8%

Restaurants:0,7%

Altres:2,8%

 

També s’han rebut prop de 800 trucades telefòniques per demanar informació i s’han respost per correu (bé postal o electrònic) més de 250 sol·licituds d’enviament d’informació. Cal recordar que les dues oficines del Patronat de Turisme de Salou pertanyen a la Xarxa d’Oficines de Turisme de Catalunya.

Galeria d'imatges

turisme.jpg
Oficina_Xalet.jpg
Oficina_Xalet.jpg

Document Actions