L'Ajuntament de Salou reitera la necessitat d'un accés directe a les urbanitzacions de llevant a l'autovia de Tarragona i presentarà un estudi global
divendres 14 març 2008
L'alcalde de Salou, Antonio Banyeres; i el regidor de Planificació Territorial, Pablo Otal, van reunir-se ahir amb el director general de Carreteres de la Generalitat, Jordi Follia, per reiterar la necessitat de construir una rotonda d'accés directe, des de l'autovia que uneix Tarragona amb Salou, a les urbanitzacions de la zona de llevant del terme municipal salouenc. Recordem que fa uns dies Banyeres i Otal ja van trobar-se a Tarragona amb el representant del Servei de Carreteres del govern autonòmic a la demarcació, Francisco Frago, per demanar-li aquest accés de molta importància per als veïns de Xalets de Salou, Mirador de Salou o la zona de Cap Salou.
I és que, com els van argumentar, actualment, els veïns d'aquestes tres urbanitzacions han d'efectuar un recorregut addicional de més de 5 quilòmetres per tal de poder arribar a les seves residències, ja que l'autovia que uneix Salou i Tarragona, a banda de l'enllaç amb el nucli de La Pineda, no disposa de cap altre punt intermig per accedir a les urbanitzacions. Per aquest motiu, tots els vehicles procedents de Tarragona es veuen obligats a entrar al nucli urbà de Salou, perquè han de fer un canvi de sentit a la plaça d' Europa i tornar enrere.
Cal tenir en compte que en aquest districte de llevant hi viuen ja durant tot l'any 2.911 persones, segons dades del padró d'habitants d'aquest mes de febrer.
Com ha explicat avui el regidor de Planificació Territorial, el director general de Carreteres de la Generalitat es va mostrar ahir receptiu a la proposta i els va sol·licitar que complementessin la documentació aportada pel consistori amb un estudi global de la mobilitat; les previsions de creixement de la zona, de PortAventura i de la població; així com dels nous equipaments previstos, entre altres aspectes.
I és que, com els van argumentar, actualment, els veïns d'aquestes tres urbanitzacions han d'efectuar un recorregut addicional de més de 5 quilòmetres per tal de poder arribar a les seves residències, ja que l'autovia que uneix Salou i Tarragona, a banda de l'enllaç amb el nucli de La Pineda, no disposa de cap altre punt intermig per accedir a les urbanitzacions. Per aquest motiu, tots els vehicles procedents de Tarragona es veuen obligats a entrar al nucli urbà de Salou, perquè han de fer un canvi de sentit a la plaça d' Europa i tornar enrere.
Cal tenir en compte que en aquest districte de llevant hi viuen ja durant tot l'any 2.911 persones, segons dades del padró d'habitants d'aquest mes de febrer.
Com ha explicat avui el regidor de Planificació Territorial, el director general de Carreteres de la Generalitat es va mostrar ahir receptiu a la proposta i els va sol·licitar que complementessin la documentació aportada pel consistori amb un estudi global de la mobilitat; les previsions de creixement de la zona, de PortAventura i de la població; així com dels nous equipaments previstos, entre altres aspectes.