Saltar al contingut Saltar a la navegació Saltar a la cerca

Portal toolbar

Notícies

L'Ajuntament de Salou lluita contra la bretxa digital

dimecres 17 juliol 2024

Amb l'objectiu de combatre la bretxa digital i millorar la qualitat de vida de la gent gran, l'Ajuntament de Salou continua impulsant una sèrie de tallers tecnològics dissenyats específicament per a aquest col·lectiu.

Aquests tallers, que es duen a terme a l'Esplai de la Gent Gran de Salou, ofereixen dues sessions setmanals d'hora i mitja cadascuna, totalment gratuïtes. Des del seu llançament el passat mes d'abril, el servei ha proporcionat assistència personalitzada a unes 180 persones, mentre que 35 han completat diverses sessions de formació.

Els interessats poden inscriure's a l'Esplai de la Gent Gran de Salou, situada al carrer de la Comissió de Festes, número 1, o trucant a l'Ajuntament al telèfon 977 30 92 92. Aquest servei s'inclou dins del Pla de mesures per combatre la bretxa digital al municipi, oferint un suport integral i accessible per a tota la ciutadania.

La Masia Tous, l'Esplai de la Gent Gran i el Pavelló del Cap Salou són els tres centres que disposen d'ordinadors d'ús públic amb connexió a Internet, facilitant així l'accés a la tecnologia a tots els residents que ho sol·licitin.

Els interessats poden inscriure's a l'Esplai de la Gent Gran de Salou, situada al carrer de la Comissió de Festes, número 1, o trucant a l'Ajuntament al telèfon 977 30 92 92

La desigualtat en l'accés i ús de les tecnologies de la informació i la comunicació, coneguda com a "bretxa digital", és un factor d'exclusió social que afecta tant les persones sense accés a recursos tecnològics com a aquelles que, per manca de competències digitals, no poden utilitzar la tecnologia. La digitalització accelerada de la societat actual incrementa aquesta bretxa, però l'Ajuntament de Salou, a través de la regidoria de Serveis Generals, treballa activament per facilitar la inclusió digital.

El Pla de mesures per combatre la bretxa digital s'implementa progressivament des de l'Oficina d'Atenció Ciutadana, amb tres línies d'actuació principals:

  • Habilitació d'ordinadors d'ús públic amb connexió a Internet a la Masia Tous, l'Esplai de la Gent Gran i el Pavelló del Cap Salou.
  • Prestació del servei d'assistència personalitzada per a persones que necessitin ajuda amb les noves tecnologies.
  • Relacions digitals amb qualsevol Administració pública o entitat privada. 

La digitalització accelerada de la societat actual incrementa aquesta bretxa, però l'Ajuntament de Salou, a través de la regidoria de Serveis Generals, treballa activament per facilitar la inclusió digital

En col·laboració amb altres regidories, es duen a terme diferents actuacions incloses en el full de ruta del Pla, que inclou accions formatives sobre l'ús de les noves tecnologies, estafes per Internet, comerç electrònic i tramitació electrònica amb les administracions públiques.

Aquesta aposta per la formació digital no només busca reduir la bretxa digital, sinó també fomentar la inclusió social, obrint noves vies de comunicació i accés a la informació per a tots els residents de Salou.

Document Actions