L’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor recupera 13.637,49 euros dels salouencs
dilluns 06 juny 2016
Les telecomunicacions, amb 67 expedients, són les consultes més freqüents
L’Oficina Municipal d’Informació a Consumidor (OMIC) de Salou ha atès un total de 435 consultes presencials aquest passat 2015, les quals han derivat en una tramitació de 151 expedients (que poden ser de queixa, de denuncia o bé de reclamació). Aquest any passat s’han tramitat des d’aquesta oficina situada a la primera planta de l’ajuntament fins a 146 reclamacions, 1 denúncia i 4 queixes.
La memòria realitzada per la mateixa OMIC posa de manifest que un alt percentatge de les consultes, han estat reclamacions (un total de 146), en la resolució de les quals, s’han realitzat mediacions per escrit amb les empreses per tal d’intentar satisfer les peticions dels consumidors. La regidora de Comerç, Mercats i Consum, Martina Fourrier, ha explicat que “des d’aquesta oficina es dóna tot el recolzament a l’usuari ja que es tracta d’un servei gratuït d'informació i orientació al consumidor que, a més, fa de mediador en els conflictes que puguin sorgir entre consumidors i empresaris, per intentar una solució amistosa”.
El sector amb més consultes i reclamacions –com és habitual a l’OMIC de Salou- ha estat el de les telecomunicacions (67), per tant representa amb més d’un 44% bona part del gruix de les reclamacions que efectuen els consumidors del municipi. Els problemes més comuns han estat per l’incompliment de les condicions contractuals per part de les empreses; errades en la facturació per càrrecs de missatge premium i números de tarificació addicional i les dificultats per donar de baixa els contractes. En les reclamacions el que es pretén per part del client és obtenir la reparació d’un dany, el rescabalament de determinades quantitats, o bé la rescissió d’un contracte i/o anul·lació d’un deute. Després, per número de reclamacions el segueix l’apartat de subministraments (15) o el sector turístic (10).
En aquest sentit, des de l’OMIC s’efectua la mediació amb l’empresa reclamada i s’intenta acostar posicions per resoldre d’una forma que sigui satisfactòria per les dues parts; però quan no és possible arribar a un acord s’ofereix l’arbitratge de consum i, finalment, en cas que no s’accepti l’arbitratge però la reclamació sigui constitutiva d’una infracció en matèria de consum es deriva a l’organisme competent. Destacar que aquest any l’OMIC de Salou ha recuperat un total de 13.637,49 euros dels salouencs a través de les seves gestions.
L’OMIC atén dos dies a la setmana amb cita prèvia per tal de no fer esperar als consumidors, es pot demanar cita prèvia a través de l’oficina virtual http://www.ov.salou.cat/SIAC/info.aspx?info=citaprevia