Saltar al contingut Saltar a la navegació Saltar a la cerca

Portal toolbar

Notícies

L’import de “l’impost turístic” s’incorporarà al pressupost del Patronat de Turisme

L’Ajuntament de Salou invertirà els diners que destinava al Patronat al manteniment i millores de les infraestructures i serveis de la destinació turística de Salou

dimarts 13 agost 2013

L’alcalde de Salou, Pere Granados,ha  signat avui juntament amb el President de la Federació Empresarial d’Hostaleria, David Batalla un acord per tal de recolzar la iniciativa d’incorporar l’import recaptat en motiu de l’impost turístic al pressupost del Patronat Municipal de Turisme de Salou. En aquesta signatura, també ha estat present el regidor de Turisme, Benet Presas.

Mitjançant la Llei 5/2012, de 20 de març, el Parlament de Catalunya va crear l’impost sobre les estades en establiments turístics. El citat impost és un mecanisme destinat a finançar polítiques turístiques per a la millora de la competitivitat de Catalunya com a destinació turística, i té per objectiu nodrir el fons per al foment del turisme.

L’alcalde de Salou, Pere Granados, ha explicat que “els recursos procedents de l’impost turístic recaptat a Salou permetran donar més pes a la promoció turística del nostre municipi així com incentivar la qualitat i la innovació de l’oferta i els serveis de la nostra destinació”. Granados ha explicat també que aquest conveni és “una mostra del recolzament de l’administració local cap el sector turístic, que sense cap mena de dubte beneficiarà el nostre municipi i el nostre territori des del punt de vista econòmic i laboral”.

El president de la Federació Empresarial d'Hostaleria i Turisme  de la demarcació de Tarragona (FEHT), David Batalla, en representació dels hotels, càmpings i apartaments, que són recaptadors directes de l'impost turístic  ha explicat que "la Federació ha volgut assegurar que tant l'import que destinava l'Ajuntament de Salou al Patronat de Turisme per a promoció turística, com els nous fons que arriben derivats de l'impost turístic, vagin derivats directament a promoure el turisme". Batalla també ha volgut remarcar que "estem davant d'un inici important de col•laboració entre el sector públic i el privat".

L’acord estableix que l’Ajuntament de Salou aportarà, per mitjà del pressupost anual, el 100% de la quantitat que rebi en concepte de l’impost turístic abans citat al  Patronat Municipal de Turisme de Salou, de manera íntegra, per tal que aquest dugui a terme la promoció turística, l’impuls del turisme sostenible, responsable i de qualitat; la protecció, preservació, recuperació i millora dels recursos turístics, foment, creació i millora dels productes turístics en el municipi i per al municipi de Salou.

D’altra banda, l’Ajuntament de Salou que realitza una aportació anual al Patronat de Turisme, fixada per a l’exercici 2013 en 970.000 €, es veurà reduïda en el mateix percentatge que rebrà de la transferència d’aquest impost, que és un 30%. Aquest estalvi l’Ajuntament el destinarà al desenvolupament, manteniment i millores d’infraestructures i serveis de la destinació turística Salou.

Arrel d’aquest conveni, el Patronat de Turisme de Salou crearà una Comissió Tècnica de Promoció d’aquest organisme.  Aquesta comissió tindrà com a missió gestionar aquests recursos i veure quina estratègia és més adient per assolir els objectius marcats en la promoció del municipi. La Comissió estarà presidida pel President del Patronat Municipal de Turisme de Salou, assistida pel Gerent del Patronat de Turisme i composta pel President de la Federació Empresarial d’Hostaleria i Turisme de la Província de Tarragona qui proposarà a la vegada a quatre membres més, representants de cada un dels sectors turístics que conformen la Federació que presideix, que en qualsevol cas hauran de tenir establiments amb activitat econòmica al municipi de Salou.  A més a més, també en formarà part un representant designat directament des de PortAventura.

Galeria d'imatges

premsa1.JPG
premsa1.JPG

Document Actions