Saltar al contingut Saltar a la navegació Saltar a la cerca

Portal toolbar

Notícies

L’ESCC presenta el primer Diagnosi del Sector Comercial de Tarragona i Terres de l’Ebre

L’objectiu de l’anàlisi és poder entendre l’actual escenari comercial de les ciutats costaneres per tal d’actuar i optimitzar els recursos

divendres 26 novembre 2010

L’Escola de Comerç de Costa ha presentat avui el Primer Diagnosi del Sector Comercial a les comarques de Tarragona i les Terres de l’Ebre del Grup de Recerca i Transferència de Coneixement de l’Escola de Comerç de Costa (centre vinculat a la URV). Es tracta del primer estudi d’aquestes característiques al Camp de Tarragona. L’objectiu de l’anàlisi és poder entendre l’actual escenari comercial de les ciutats costaneres per tal de que els comerciants puguin actuar i optimitzar els seus recursos.
En aquesta presentació han participat, el Regidor de Comerç de l’Ajuntament de Salou, Pedro Lavilla, Director de l'ESCC, Jesús A. Mármol, Sergi Albarrán, Delegat a Tarragona de la Confederació de Comerç de Catalunya així com Rafael Muñoz i Juan Gallardo, Responsables del Grup de Recerca i Transferència de Coneixement de l'ESCC. Els responsables de l’estudi han explicat com s’ha elaborat l’anàlisi i en base a quines dades han extret les principals conclusions.


La principal idea que s’ha extret és que es constata un nou model comercial a les àrees costaneres del territori. Es tracta d’una activitat amb unes particularitats específiques donat que és un comerç de proximitat i estacional tot i que poc a poc aquesta estacionalitat es dilueix i els comerços tendeixen a estar oberts tot l’any. L’atenció al públic és diferenciada amb la particularitat de l’idioma per atendre als clients estrangers i ve estretament vinculat a l’ activitat turística dels municipis.  En referència a Salou, els tècnics han explicat que “ tot i que es tracta d’un pol d’origen per potencials consumidors,  cada cop més reten la demanda comercial que li arriba i consolida el seu parc comercial”.

Segons les dades facilitades, en una combinació de l’índex d’activitat comercial i l’índex d’activitat turística, Salou es situa en tercer lloc en importància, després de Tarragona i Reus i es preveu que el municipi consolidi la seva posició.
Els experts han afegit que el model que es preveu es consolidi a Salou serà un de caràcter mixt que combinarà una oferta comercial de petits comerços amb grans superfícies  en línia també similar a Reus i Tarragona.
Les conclusions i dades d’aquest estudi es facilitaran progressivament des de l’ESCC mitjançant càpsules informatives que es faran arribar a tots els alumnes i interessats.

Galeria d'imatges

premsa.JPG

Document Actions