El Sistema Integral de Qualitat Turística estarà implantat a Salou a finals del 2008
dimecres 05 desembre 2007
La Sala Costa Daurada del Centre Cívic de Salou va acollir ahir al matí la presentació del projecte d'implantació del Sistema Integral de Qualitat Turísitica (SICTED) per destinacions, patrocinat per la Federación Española de Municipios y Provincias i finançat per la Secretaría General de Turismo.
'L'objectiu d'aquest projecte és aconseguir que la nostra destinació sigui cada vegada millor, més potent des del punt de vista de la qualitat i per això és fonamental la implicació del sector privat', va dir el regidor de Turisme, Marc Montagut, durant la seva presentació.
'Es tracta de mantenir un nivell de qualitat homogeni en tots els serveis que s'ofereixen al municipi, de manera que l'experiència del visitant sigui igual de bona si va a un hotel, a un restaurant, a un comerç, etc.', ha explicat Fernando Mandri, portaveu de la consultoria que col·labora en la seva implantació a Salou, l'empresa THR, Assessors en Turisme, Hoteleria i Recreació de Barcelona.
'Perquè això sigui possible és necessari que tots els empresaris de la localitat s'involucrin, implantin aquest sistema voluntari, apolític i gratuït que té com a únic interès millorar la destinació', va argumentar Mandri.
La idea és que el SICTED pugui estar implantat en les empreses i establiments que ho desitgin a finals de desembre del 2008, un cop s'hagin desenvolupat les diverses fases del procés: la de la sensibilització, dins de la qual s'inclou la jornada celebrada ahir, consistent en donar a conèixer el sistema al sector turístic i comercial del municipi; la d'adhesió (els interessats en implantar-lo han de signar un protocol per participar); i la d'implantació (s'organitzaran tres jornades de formació). Posteriorment, es programarà un cicle d'assistències individuals per ajudar els participants personalment; i reunions col·lectives per subsectors, perquè puguin parlar dels seus problemes concrets.
També s'haurà de crear una mesa de qualitat, amb un representant de cada subsector (allotjament, agències de viatges, artesans, bars i cafeteries, comerços, hotels, restaurants, taxis, Policia Local, etc.) que discutirà la manera de resoldre els punts febles i s'encarregarà de vetllar perquè el sistema es mantingui, sigui sostenible.
En les jornades de formació es parlarà del manual de bones pràctiques, 'l'eina clau del sistema, simple, flexible, i adaptable a qualsevol tipus d'empresa', ha assenyalat el mateix consultor; així com de la millora contínua i els indicadors de qualitat. Com a premi, aquells establiments que apliquin aquest manual de qualitat de servei, seran reconeguts amb un distintiu d'àmbit nacional, prèvia auditoria.
Els interessats en obtenir aquest distintiu i beneficiar-se d'aquest sistema integral de qualitat turística poden posar-se en contacte amb el Patronat de Turisme de Salou, a través del telèfon 977 353555 i del correu electrònic ecaparo@salou.org.
'L'objectiu d'aquest projecte és aconseguir que la nostra destinació sigui cada vegada millor, més potent des del punt de vista de la qualitat i per això és fonamental la implicació del sector privat', va dir el regidor de Turisme, Marc Montagut, durant la seva presentació.
'Es tracta de mantenir un nivell de qualitat homogeni en tots els serveis que s'ofereixen al municipi, de manera que l'experiència del visitant sigui igual de bona si va a un hotel, a un restaurant, a un comerç, etc.', ha explicat Fernando Mandri, portaveu de la consultoria que col·labora en la seva implantació a Salou, l'empresa THR, Assessors en Turisme, Hoteleria i Recreació de Barcelona.
'Perquè això sigui possible és necessari que tots els empresaris de la localitat s'involucrin, implantin aquest sistema voluntari, apolític i gratuït que té com a únic interès millorar la destinació', va argumentar Mandri.
La idea és que el SICTED pugui estar implantat en les empreses i establiments que ho desitgin a finals de desembre del 2008, un cop s'hagin desenvolupat les diverses fases del procés: la de la sensibilització, dins de la qual s'inclou la jornada celebrada ahir, consistent en donar a conèixer el sistema al sector turístic i comercial del municipi; la d'adhesió (els interessats en implantar-lo han de signar un protocol per participar); i la d'implantació (s'organitzaran tres jornades de formació). Posteriorment, es programarà un cicle d'assistències individuals per ajudar els participants personalment; i reunions col·lectives per subsectors, perquè puguin parlar dels seus problemes concrets.
També s'haurà de crear una mesa de qualitat, amb un representant de cada subsector (allotjament, agències de viatges, artesans, bars i cafeteries, comerços, hotels, restaurants, taxis, Policia Local, etc.) que discutirà la manera de resoldre els punts febles i s'encarregarà de vetllar perquè el sistema es mantingui, sigui sostenible.
En les jornades de formació es parlarà del manual de bones pràctiques, 'l'eina clau del sistema, simple, flexible, i adaptable a qualsevol tipus d'empresa', ha assenyalat el mateix consultor; així com de la millora contínua i els indicadors de qualitat. Com a premi, aquells establiments que apliquin aquest manual de qualitat de servei, seran reconeguts amb un distintiu d'àmbit nacional, prèvia auditoria.
Els interessats en obtenir aquest distintiu i beneficiar-se d'aquest sistema integral de qualitat turística poden posar-se en contacte amb el Patronat de Turisme de Salou, a través del telèfon 977 353555 i del correu electrònic ecaparo@salou.org.