Saltar al contingut Saltar a la navegació Saltar a la cerca

Portal toolbar

Notícies

91.122 persones han passat per les oficines del Patronat de Turisme de Salou els deu primers mesos de l’any

dimecres 23 novembre 2016

En total s’han gestionat quasi 48.500 consultes entre les dues oficines d’informació, la del Xalet Torremar i la de la plaça d’Europa, a més de les comunicacions telefòniques i escrites

Les oficines de Turisme de Salou porten acumulades des de principis d’any i fins a 31 d’octubre un total de 91.122 visites (47.963 al Xalet Torremar i 43.159 a la plaça Europa). Aquests dos emplaçaments, que pertanyen a la Xarxa d’Oficines de Turisme de Catalunya, han atès 48.438 consultes (24.466 al Xalet Torremar i 23.972 a la Plaça Europa).

El regidor de Turisme, Benet Presas, ha destacat que “a través dels nostres serveis busquem que el client estigui ben informat en tot moment de tot allò que pot trobar a Salou”. A més Presas, destaca que “ les noves tecnologies, les pàgines web, les xarxes socials han proliferat i ens resten visitants en busca d’informació, ja que disposem de tota la informació penjada a la xarxa, però sempre hi haurà gent que prefereix el tracte directe amb la persona i nosaltres estem aquí per acollir-los de la millor manera que sabem”.

Del total de consultes ateses a les dues oficines destaca un perfil visitant bàsicament de parelles, que representen un 37,6%; seguits de les famílies amb un 35,2%; persones individuals un 22,8%;  els grups un 4,1% i un 0,3% en el cas de guies turístics.  

Pel que fa a la procedència dels visitants que consulten informació a les oficines es desglossen de la següent manera: les consultes locals (de Salou) representen un 3,2% del total; de Catalunya un 10,2%; de la resta de l’estat un 33,6% i d’estranger un 53%. I concretament del percentatge total de turisme català (el 10,2%) manté una distribució on un 64,6% prové de Barcelona; un 12,8% de Lleida; un 14,9% de Girona i un 7,7% de Tarragona.

Pel que fa a la procedència dels turistes nacionals, no hi ha canvis significatius d’un any a l’altre, i es mantenen en la mateixa proporció. Destaquem, no obstant, que de tots aquests turistes nacionals (sense contar Catalunya), els de les comunitats que provenen de Madrid, Aragó i País Basc, comporten un 62,7% del total.

Dels turistes estrangers (53%) que han visitat les oficines de Turisme, el major pes prové de consultes de França (49,7%) del total; de Gran Bretanya amb un 22,1%; mentre que de Rússia la xifra es queda amb un 6% i d’Holanda en un 4,5%. Altres consultes a les oficines de mercats internacionals són: Alemanya 4,1%; Irlanda 3%;  Bèlgica 1,5%; entre d’altres.

Pel que fa a la informació sol·licitada les principals peticions són per obtenir un plànol o per conèixer una ubicació (27,8%); saber quines excursions es poden fer (23,3%); activitats i festes (11,7%); transports (7,3%); activitats lúdiques (7%) o per saber qüestions relacionades amb PortAventura (3,2%); entre d’altres prioritats.

Les oficines també han rebut 2.120 trucades on es demanava informació; 483 de les quals han estat realitzades des de l’estranger, i 1.637 des de l’estat Espanyol. Aquestes consultes es responen directament per telèfon o si la persona interessada així ho sol·licita, es respon per escrit. Al marge de les trucades també s’han rebut més de 485 peticions per escrit i s’han enviat 610 sol·licituds d’informació.

Galeria d'imatges

turisme.jpg
RLM140902_146BX-®.jpg

Document Actions