Salou treballa en la creació d’un Pla de Mobilitat per esdevenir un municipi sostenible, cedint més espais urbans per a les persones
dijous 25 juliol 2019
Avui hi ha hagut una reunió a l’Ajuntament presidida per l’alcalde, Pere Granados, on hi han assistit regidors del Govern i de l’oposició, tècnics i especialistes de l’empresa que fa la diagnosi
El batlle ha destacat el ‘cas d’èxit’ que ha suposat la prova feta al perímetre de Carles Buïgas, que fa dos anys es va convertir en zona de vianants, restringint el trànsit
L’alcalde de Salou, Pere Granados, ha presidit aquest matí una reunió a la Sala Rei Jaume I de l’Ajuntament de Salou on s’ha dut a terme la presentació del Pla de Mobilitat Urbana Salou 2019-2024. A la reunió hi han assistit diversos regidors de Govern i de l’oposició del consistori, així com tècnics municipals i responsables de la Policia Local de Salou, a més d’especialistes de l’empresa que ha elaborat l’estudi.
El Pla de Mobilitat Urbana Sostenible (PMUS) de Salou és un instrument de planificació de les polítiques ja empreses per l’Ajuntament, amb l’objectiu de definir estratègies de futur que estiguin en consonància amb els principis d’integració, participació i avaluació, el foment dels modes de desplaçaments més sostenibles, a peu, bicicleta i transport públic, la cohesió social i la defensa del medi ambient, garantint una millor qualitat de vida per a tots els que resideixen, treballen i desenvolupen les seves activitats al municipi.
El PMUS és fruit d’un treball tècnic en què hi col·laboren l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM), promoció econòmica i comerç, serveis: tècnics d’arquitectura, planejament i gestió, informàtics i estadística i Policia Local; i també del consens ciutadà, mitjançant la participació ciutadana. El període de vigència del PMUS és de 6 anys.
En la reunió d’aquest matí s’ha exposat la diagnosi de la mobilitat a Salou i l’anàlisi de la demanda, contemplant aspectes com el territori, la ciutat, els desplaçaments, els vianants, l’accessibilitat, les bicicletes, el transport públic, el vehicle privat i l’aparcament, la distribució urbana de mercaderies, i externalitats del transport. També s’ha parlat del futur i del pla d’acció que es desenvoluparà, tenint en compte la visió estratègica de contribució a la salut i la qualitat ambiental, amb el desenvolupament d’un model de mobilitat orientat a la ciutadania, donant suport al progrés econòmic i social.
Per l’alcalde és important “tenir una diagnosi que sigui molt clarificadora de què és el que tenim en l’actualitat, per arribar a unes propostes concretes de millora, tant pels vehicles com per a les persones”, prioritzant-les, però, a elles.
Granados ha fet referència al fet com s’estan desenvolupant les ciutats arreu del món, “tenint en compte la sostenibilitat”, i “que l’espai públic destinat a les persones guanya terreny a l’espai pels vehicles”. En aquest sentit, Granados ha destacat “el cas d’èxit” de la zona de Carles Buïgas, que va restringir la circulació rodada ara fa dos anys i que “ha aconseguit dinamitzar el seu comerç i augmentar la qualitat de vida dels ciutadans, residents i visitants”.