L’alcalde Pere Granados afirma que ‘el desmantellament de les vies comportarà poder desenvolupar un projecte pel progrés de la ciutat i la millora de la qualitat de vida dels ciutadans’
dijous 06 febrer 2020
El batlle, entrevistat ahir al programa ‘Saló de Plens’ de TAC 12, assegura que ‘nosaltres hem tingut contacte amb Renfe perquè millori els serveis que presta, avui en dia, des de l’estació de Salou-PortAventura, fins a Barcelona'
El mandatari també va explicar la seva defensa de la implantació d’un quilòmetre i mig de via fèrria d’ample europeu, per tal que Salou estigui connectat al Corredor del Mediterrani
L’alcalde de Salou, Pere Granados, va ser entrevistat ahir al vespre per la periodista Roser Marquès, al programa “Saló de Plens”, de TAC 12, a propòsit dels nous serveis i infraestructures ferroviàries. El batlle va afirmar que “estem molt contents perquè, com a alcalde, he estat treballant i lluitant perquè les vies del tren surtin del centre de Salou i es compleixi amb la llei”, en el sentit que “un pic entri en funcionament el Corredor del Mediterrani, es desmantellin les vies”.
El mandatari va defensar el fet que Salou vulgui ser una ciutat “normal” i va dir que entenia les veus que donaven prioritat a la “comoditat”, encara que el seu projecte i la seva missió és la de “defensar l’interès general, el progrés de la ciutat i la millora de la qualitat de vida dels nostres ciutadans”, va assenyalar.
El batlle assegura que "nosaltres hem tingut contacte amb Renfe perquè millori els serveis que presta, avui en dia, des de l’estació de Salou-PortAventura, fins a Barcelona". Així mateix, el mandatari també va explicar ahir la seva defensa de la implantació d’un quilòmetre i mig de via fèrria d’ample europeu, per tal que Salou estigui connectat al Corredor del Mediterrani.
Granados va recordar la postura recolzada per tots els grups polítics amb representació a l’Ajuntament de Salou, que en el darrer plenari van votar a favor del desmantellament de les vies del tren, la millora dels serveis ferroviaris i l’execució de les infraestructures pendents, com la nova estació definitiva, que comptarà amb serveis a l’usuari, zona d’aparcament i estació d’autobusos. “Nosaltres tenim un projecte de transport públic molt potent, entre l’autobús i el ferrocarril”, va afirmar.
El cap de l’executiu salouenc va remarcar la importància que Salou tingui ample de via europeu, perquè “d’aquí a poc temps els serveis ferroviaris espanyols s’han d’alliberar”, i, per tant, “hi haurà companyies que podran fletar un tren xàrter d’alta velocitat de qualsevol ciutat espanyola o europea per connectar-la amb Salou”.
L’alcalde també va demanar l’execució de l’estació central de l’aeroport, i, en una comparativa entre l’aeroport de Reus i el de Girona, va queixar-se de la qüestió de la connectivitat d’alta velocitat. “El territori s’hauria d’haver defensat amb més valentia”, va dir, referint-se a “aquells que han tingut responsabilitats de govern i no han fet els deures per a la defensa d’allò que necessita el nostre territori”. En aquest sentit, “ha fet falta un compromís real dels nostres representants al Congrés dels Diputats”.
Salou defensa la implantació de la doble via, però integrada al nucli urbà, com té qualsevol ciutat europea, no com una barrera física, sino convivint en harmonia amb els vehicles i les persones. Aquí entraria en joc la implantació del tramvia, que formaria part del gran projecte d’eix cívic de Salou.
El tramvia o tren-tram connectaria la costa amb l’estació central de l’aeroport de Reus i es guanyaria molt en connectivitat relativa al transport públic, segons l’alcalde de Salou. Es tractaria d’un vehicle de transport que té comportament de tren quan surt de la ciutat i de tramvia quan és dins. Tanmateix, per poder implantar el tren-tram cal un traspàs de competències de l’Estat a la Generalitat. Una altra opció al tren-tram seria el trambús, autobusos elèctrics que poden donar un bon servei de transport públic.