L’alcalde de Salou es reuneix amb el Director General d’Operacions d’ADIF per donar un nou impuls als projectes ferroviaris pendents
dimecres 11 març 2020
El desmantellament de les vies, l’entrada en funcionament de l’estació provisional Salou-PortAventura i la connectivitat de Salou amb el Corredor han estat alguns dels temes tractats que esdevenen més prioritaris i urgents
L’alcalde de Salou, Pere Granados, acompanyat del regidor de Gestió del Territori, Marc Montagut, ha mantingut una reunió amb el Director General de Negoci i Operacions d’ADIF, Pablo Hernández Coronado, acompanyat del Subdirector d’Estacions, Vicente Yerbes, i d’altres tècnics representants d’ADIF, per tal de tractar i revisar els temes ferroviaris pendents que formen part del desenvolupament de la totalitat del projecte del Corredor Mediterrani i que afecten el municipi.
Pel que fa al projecte de desmantellament de les vies del centre del nucli urbà de Salou, l’alcalde ha reclamat celeritat recordant que “és un projecte d’obligat compliment legal per la Declaració d’Impacte Ambiental (DIA) del Corredor, i que ADIF ja ha licitat la seva redacció". En aquest sentit, "el director general ha confirmat que el projecte segueix el seu tràmit, de forma que abans de l’estiu es tindrà la proposta de desmantellament enllestida i l'estudi finalitzat”, ha manifestat el batlle.
L’alcalde ha tornat a insistir en el fet que “s’accelerin al màxim tots els tràmits per a iniciar els treballs d’eliminació de les vies quan abans millor, perquè és també un objectiu reclamat pels alcaldes dels municipis afectats". Afegeix que “ha estat una reivindicació històrica de Salou perquè suposa una barrera física que impedeix una mobilitat normal i trinxa el centre de Salou; a més de comportar riscos per a la seguretat de les persones, amb víctimes mortals”
Pel que fa a la construcció de l’estació provisional de Salou-PortAventura ja iniciada, es preveu que pel proper mes d’abril pugui ja entrar en funcionament. I respecte a la nova estació, ADIF ha informat a l’alcalde que el projecte definitiu està pendent d’unes modificacions sobrevingudes en compliment de la nova normativa sobre sostenibilitat i eficiència dels edificis.
Respecte a la construcció d’un tram d’1’5 km amb doble ample de via que forma part del projecte del Corredor, que ja està previst en l’Estudi Informatiu del Ministeri de Foment, i és d’obligat compliment, l’alcalde ha manifestat que “es tracta d’un ramal important pel volum de passatgers de present i de futur, perquè connecta Salou, a través de la línia Tarragona-Reus, amb l’eix principal del Corredor amb ample internacional".
De no executar-se el desmantellament, el Corredor quedaria fora de la llei i podria ser denunciat als Tribunals.