Qui som?
Presentació
La Policia Municipal de Salou té com a missió la satisfacció de les necessitats i demandes dels ciutadans, traduïdes en una millora de la qualitat de vida, tot desenvolupament les funcions legalment establertes en matèria de seguretat ciutadana, administrativa, assistencial, judicial i de trànsit.
La seva actuació es basa en criteris d'implicació social, presència en el territori, proximitat a la ciutadania i voluntat de servei. Aquests principis bàsics i genèrics s’han d’adequar a la realitat de cada moment, a la demanda social i a l’eficàcia en l’assignació dels recursos disponibles.
Les seves activitats es centren en els següents eixos d’actuació: la seguretat ciutadana, el trànsit i seguretat viaria i el treball de proximitat. A més de les tasques relacionades amb el compliment de les ordenances municipals, la seguretat a la ciutat, el control d’espectacles i activitats d’oci, la gestió de denúncies i els serveis d’investigació i administració de justícia, la Policia Municipal s’ocupa de dur a terme diferents plans d’atenció a la comunitat així com tasques educatives des d’oficines especialitzades en mediació i resolució de conflictes, programes específics, atenció a la víctima, etc.
Estructura
La Policia Local de Salou s'organitza orgànicament per un total de 76 policies, que es divideixen de la següent manera:
- 1 Inspector cap
- 1 sotsinspector
- 2 sergents
- 10 caporals
- 62 agents
Amb l'inici de la temporada turística es reforça amb 14 agents interins per poder donar millor cobertura a les platges, assegurant la tranquil·litat dels banyistes i per una altra banda, garantir la presencia en zones de vianants i d'interès pel transit a la ciutat.
A la part d'administració hi ha un suport d'un total de:
- 3 auxiliars administratius
- un negociat de sancions amb 1 administratiu i 2 auxiliars més.
En total 82 persones en hivern i 96 a l'estiu per poder garantir una ciutat més cívica i segura.