Salou Connecta. Wi-fi gratuït
Termes i Condicions
- L'usuari haurà d'utilitzar el servei d'accés a la xarxa de forma diligent i correcta i es compromet a no usar-lo per realitzar activitats contraries a la llei.
- L'Ajuntament de Salou es reserva el dret d'impedir l'accés als usuaris que no respectin aquestes condicions.
Ajuda FAQ
1. Qui pot utilitzar aquest servei?
Qualsevol persona que estigui dins l’àmbit de cobertura dels nodes distribuïts per la ciutat.
2. On són aquests nodes de connexió?
A la web trobareu un plànol amb la situació de cadascun d’ells. També trobareu senyalitzades les zones en els propis espais públics amb el logotip “SALOU CONNECTA’T”.
3. Quines són les condicions d’ús?
L’usuari haurà d’utilitzar el servei d'accés a la xarxa de forma diligent i correcta i es compromet a no utilitzar-lo per realitzar activitats contràries a la llei. L'Ajuntament de Salou es reserva el dret d'impedir l'accés als usuaris que no respectin aquestes condicions.
4. Hi ha alguna restricció?
Sí. La xarxa connecta a Internet sense cap sistema de servidor intermediari (proxy), per tant, les pàgines arriben a l’usuari directament des de Internet. Ara bé, existeix un sistema de filtratge que no permet l’accés a pàgines amb continguts adreçats a adults, de violència, etc. Tampoc permet l’ús de protocols P2P, POP3 i SMTP.
Aquest servei està dissenyat per permetre que els ciutadans i visitants de la nostra ciutat puguin fer connexions de curta durada a Internet les 24 hores del dia de tots els dies de l’any, però no permet fer connexions permanents. El sistema us desconnectarà, automàticament, al cap de dues hores de servei. Si us cal, us podreu tornar a connectar.
També, s’ha limitat la capacitat (ample de banda) per usuari en compliment d’allò establert per la CMT (Comisión del Mercado de las Telecomunicaciones) per a aquest tipus de serveis.
5. Quins dispositius puc utilitzar?
Es tracta d’una xarxa Wi-Fi oberta, sense contrasenya, compatible amb qualsevol dispositiu que suporti connexions seguint les normes IEEE 802.11a/b/g i en zones interiors també la IEEE 802.11n.
El dispositiu també haurà de poder visualitzar pàgines web segures mitjançant el protocol HTTPs.
6. Com us podeu connectar amb “SALOU CONNECTA’T”?
Us heu de situar dins l’àmbit de cobertura de qualsevol dels nodes i, seguint les instruccions del vostre dispositiu o ordinador, connecteu a la xarxa WIFI amb SSID: SALOU CONNECTA.
Un cop establerta la connexió amb èxit haureu d’obrir un visualitzador de pàgines web amb capacitat de visualitzar pàgines web segures, HTTPs, i intentar accedir a qualsevol pàgina web.
En primer lloc us apareixerà la pàgina de benvinguda corporativa on haureu d’acceptar les condicions d’ús del servei. Aquesta pàgina es presenta com a web segura, això és, carrega un certificat digital en el vostre dispositiu i encripta la comunicació entre el node i el vostre dispositiu. Heu de tenir en compte que si el vostre dispositiu no coneix l’entitat emissora del certificat, que és un cas força habitual, el programa de visualització de pàgines web us avisarà d’un problema de seguretat i us demanarà permís per accedir a aquesta pàgina.
7. Què podeu fer si el vostre dispositiu no detecta “SALOU CONNECTA”?
Cal que comproveu que és compatible amb qualsevol de les normes IEEE 802.11a,b ó g. Si és així, comproveu que la connexió Wi-Fi del vostre dispositiu és activada, ja que a causa de l’alt consum de bateria d’aquestes connexions s’acostuma a inhabilitar en els dispositius mòbils.
Si és compatible i el servei de connexió Wi-Fi és habilitat i encara no veieu la xarxa “SALOU CONNECTA” haureu de contactar amb el servei tècnic del vostre dispositiu.
8. Què podeu fer si connecteu a la xarxa però no veieu la pàgina de benvinguda?
Heu de revisar la configuració del protocol TCP/IP del vostre dispositiu, posant-lo en automàtic. Els nodes de la xarxa “SALOU CONNECTA” envien les dades de configuració als clients (adreça IP, màscara de xarxa, enrutador i servidors DNS). També caldrà comprovar que el visualitzador de pàgines web suporta el protocol HTTPs. Si tot i això continueu sense veure la pàgina de benvinguda haureu de contactar amb el servei tècnic del dispositiu.
9. Què podeu fer si la pàgina que voleu visualitzar no apareix o apareix parcialment?
El servei disposa d’un filtre de pàgines que no permet l’accés a certs tipus de pàgines i serveis. En el cas què la pàgina que voleu visualitzar no aparegui o aparegui parcialment, potser perquè pertany a alguna de les categories denegades o part d’aquesta tingui enllaços de continguts cap a pàgines prohibides (bàners publicitaris...). Si creieu que aquesta pàgina ha d’estar permesa ens ho podeu comunicar.
10. Contacte, garantia i seguretat de “SALOU CONNECTA”.
En tractar-se d’una xarxa pública, l’Ajuntament de Salou no pot garantir la seguretat dels dispositius i els seus continguts. Per aquest motiu us recomanem fermament que prengueu les mesures de seguretat adients per evitar que els vostres dispositius siguin atacats per altres dispositius d’altres usuaris de la xarxa de forma intencionada o no. Podeu utilitzar programari antivirus, anti programari maliciós en general, tallafocs, etc.
Per qualsevol altre dubte podeu contactar amb nosaltres a través del correu electrònic connecta@salou.cat