L'Ajuntament de Salou revalida el Reconeixement d'Administració Oberta , i estalvia 1,4 milions en el període 2015-2018
dimarts 05 març 2019
La IV Edició dels Reconeixements Administració Oberta als ajuntaments i consells comarcals que atorga anualment el Consorci AOC (Administració Oberta de Catalunya) ha reconegut els ens capdavanters en transformació digital, entre els quals es troba l'Ajuntament de Salou, per segon any consecutiu.
Aquests reconeixements, que distingeixen set categories d’acord amb el nombre d’habitants dels ens i la seva naturalesa, s’atorguen en base a uns indicadors objectius, l’anàlisi dels webs dels ens i l’ús de determinats serveis del Consorci AOC.
El seu objectiu és valorar i reconèixer la implantació i l’ús dels serveis d’administració electrònica i la seva conseqüent transformació digital en seva relació amb la ciutadania i en la seva gestió interna.
Enguany han estat guardonats 74 ens locals catalans, i Salou es troba en el Top 10 de la categoria de municipis entre 20.000 i 50.000 habitants, per segon exercici consecutiu. Al 2017, l'Ajuntament de Salou ja va ser inclòs en la relació dels 10 ajuntaments amb major avenç en la seva transformació digital.
Per l’alcalde Pere Granados, “la transformació digital de les administracions locals comporten tota una sèrie de canvis , a nivell tecnològic evidentment, però sobretot ,a nivell organitzatiu i de canvi cultural de l'equip humà que conformen les administracions”.
L'Ajuntament de Salou fa anys que inverteix esforços en aquesta transformació digital, i aplica mesures tecnològiques i de funcionament intern de l'administració, que tenen com a objectiu la millora del servei al ciutadà, tant en la gestió presencial com en la gestió telemàtica, cada cop més utilitzada per una ciutadania, que demana (i les noves generacions, exigirà) interactuar amb la seva administració sense desplaçaments ni visites presencials de cap tipus.
Seguint la metodologia del propi Consorci AOC, i que publica en obert en el seu web www.aoc.cat , l'Ajuntament de Salou ha estalviat gairebé 1,4 milions d'euros (1.396.046,69€) amb l'ús dels serveis d'administració electrònica en el període 2015-2018.
Gairebé 200.000 actuacions d'interoperabilitat entre administracions, 11.500 notificacions electròniques, més de 10.000 tramitacions a traves de la Seu electrònica i entre administracions i més de 14.000 factures electròniques, en aquest període , són xifres que mostren l'activitat contínua i creixent de l'ajuntament en les seves relacions amb els ciutadans i amb les altres administracions.
"Amb aquestes dades, publicades pel propi consorci AOC, fem que sigui tangible el resultat de les actuacions de l'Ajuntament en matèria de transformació digital, i ens permet conèixer l'estalvi estimat d'aquest esforç continu de millora i innovació", comenta el regidor de Serveis General , Noves tecnologies i Qualitat, Jesús Barragán, i afegeix "Amb aquestes dades d'estalvi tan importants, ens anima a seguir avançant en aquesta línia i seguir millorant l'administració local i la seva relació amb els ciutadans i ciutadanes de Salou".