L’Ajuntament de Salou forma els seus treballadors en l’arxiu de la documentació electrònica
dilluns 02 octubre 2017
Els funcionaris administratius han rebut formació específica del tractament dels expedients , un cop finalitzada la seva tramitació, i el seu enviament a l'arxiu digital municipal
Més de 140 funcionaris de l'Ajuntament de Salou, han rebut els darrers dies diferents sessions formatives que s'han realitzat a les instal·lacions del propi consistori, envers el tractament i arxiu digital dels expedients administratius. En el procés de digitalització de l’administració local, l’Ajuntament completa el circuit de qualsevol expedient administratiu, i ara també promou l'arxiu de la documentació , de forma electrònica.
El regidor de Noves Tecnologies, Jesús Barragán, explicava que “editem els documents i els signem electrònicament, incorporem la documentació presentada i l'escanegem de forma certificada, generem els expedients 100% electrònics, i ara, un cop finalitzats en la seva tramitació, també els 'passem' a l’arxiu municipal en format electrònic, i per tant, sense paper”. A més, afegia “aquest és el camí per completar la digitalització al 100% de la nostra administració, i aconseguir una reducció efectiva del paper, i per tant del cost en paper, impressions, i en espai a l’arxiu”.
Des de l’Ajuntament s'aposta de forma clara per anar incrementant el nombre d'expedients que passen a ser electrònics 100%, en detriments dels anomenats 'híbrids' (que combinen documents electrònics i en paper) , i facilitar d'aquesta forma també aquest darrer pas que és l'arxiu, i que en la versió digital simplifica enormement els costos de gestió.