Un total de 49 agents de viatge bielorussos visiten Salou per conèixer, de primera mà, l’oferta turística i cultural del municipi
dijous 03 octubre 2019
També han viatjat fins la vila un grup de set periodistes d’origen ucraïnès de diversos mitjans de comunicació
Aquests famtrips s’integren dins l’estratègia de promoció del Patronat Municipal de Turisme als mercats de l’Est
Dos grups de 18 i 31 agents de viatge de diferents regions de Bielorússia han visitat Salou, aquesta setmana. El primer ho va fer dilluns, dia 30 de setembre, i, el segon, avui, dia 3 d’octubre. Aquest famtrip ha estat organitzat per l’agència receptiva Viajes Olympia, amb seu a Salou. Els turoperadors locals que han visitat el municipi són Intercity, Rosting, Voyagetour, Time Voyage, Top Tour, Air Bel Service i Solvex. Durant aquests dos dies, han visitat la Torre Vella, així com d'altres indrets d'interès turístic i cultural del municipi. Aquests últims 5 anys, Salou ha estat assistit i s’ha promocionat en ciutats de Bielorússia, com: Minsk, Gomel, Grodno, Vitebsk o Mogilev.
Cal destacar que, aquest país, a través de la seva capital Minsk, està connectat amb Barcelona amb les companyies aèries Belavia i Ukranian International Airlines (UIA), les quals aporten a Salou la majoria de clients d'aquest mercat.
Pel que fa a l’aerolínia Belavia, fa 4 anys, només comptava amb dos vols setmanals a Barcelona durant l’estiu; mentre que, en l’actualitat, ja disposa d’una línia regular amb vols durant els 7 dies de la setmana, des del 25 de maig i fins el 5 d’octubre (i en temporada baixa, dos vols setmanals a Barcelona). Cal destacar també que Belavia té enllaç amb Kazajastan, una nova via oberta cap a un altre mercat.
D’altra banda, la companyia UIA compta amb una línia regular, els 7 dies a la setmana, (enllaç Minsk- Kíev - Barcelona), durant tot l'any.
També és destacable que molts clients de Bielorrúsia que viuen en regions properes amb la frontera a Ucraïna Polònia o Lituània viatgen i es desplacen pels aeroports de Kiev, Varsòvia o Vilnius.
Segons dades de Viajes Olympia, l’agència atrau més de 27.000 turistes a Barcelona, el 70% dels quals s'allotja en hotels de la Costa Daurada. A més, també arriben amb altres grans turoperadors com Anex Tour, Tez Tour i Join Up, entre d'altres. És destacable, doncs, la capacitat de creixement d'aquest mercat i la predilecció per a la destinació.
El mercat bielorús entra dins l'estratègia de promoció del Patronat Municipal de Turisme de Salou als mercats de l'Est. Aquest emissor ajuda a complementar el mercat rus, un turisme de pes pel municipi, el qual suposa un 10,7% del total de les pernoctacions (gener-agost) i que ha experimentat un lleuger augment aquest any 2019 respecte el 2018 (10,5%).
També van conèixer Salou, ahir, un grup de set periodistes d’Ucraïna, dels mitjans de comunicació Tochka.net, Liza.ua, Edipress, Cosmopolitan, ELLE i Internet-portal Novoe vremea.