La capital de la Costa Daurada tanca l’any 2018 amb xifres que situen Salou com a destinació referent en turisme familiar
dimarts 19 març 2019
Més del 75% dels turistes han optat per gaudir de les seves vacances acompanyats per la seva parella o família
També ha augmentat el número de visitants estrangers respecte l’any 2017, fidelitzant el mercat anglès, francès i rus
La Capital de la Costa Daurada ha tancat l’any 2018 amb un conjunt de dades que mantenen, i en alguns casos incrementen, els nivells de satisfacció, mercats, allotjament i productes turístics. La mitjana d’edat dels turistes que Salou ha rebut enguany és de 47 anys, de classe mitjana i mitjana-alta, mantenint-se respecte l’any passat, encara que segueix sent majoritari el col·lectiu major de 55 anys. Una població que destaca Salou com un indret de turisme familiar, de sol i platja, on gaudir de la calma i de l’oportunitat que ofereix la proximitat de PortAventura World. Aquestes dades es desprenen de l’informe de l’Observatori del parc Científic i Tecnològic de Turisme i Oci de Catalunya, i que han estat presentades al Ple del Patronat de Turisme.
Aquest any 2018, s’ha aconseguit un increment de visitants entre 25 i 34 anys (especialment d’Ucraïna i Bielorússia) i entre 55 i 64 anys (especialment del Regne Unit i Irlanda), els quals s’han allotjat majoritàriament en càmpings i hotels. Enguany, ha augmentat l’ocupació considerablement en un 5% respecte l’any 2017, l’allotjament en hotels de 4-5 estrelles, així com també ha aconseguit un increment l’allotjament en apartaments llogats a través d’agències i plataformes online d’allotjaments turístics entre la població jove visitant de fins a 24 anys. La mitjana de pernoctacions al municipi són de 10-11 nits, mantenint-se respecte l’any passat. Segueixen predominant les estades d’una setmana, encara que ha augmentat considerablement la xifra de persones que opten per allargar les seves vacances a Salou fins a 15 nits.
D’on prové el visitant de Salou?
La població que ve a gaudir de les seves vacances al municipi de Salou són procedents majoritàriament de l’estranger, fet que augmenta en un 4%, més concretament del Regne Unit (15,1%), França (14,9%) i Ucraïna i Bielorússia (7,3%), entre molts altres.
Origen turistes del Regne Unit:
- Escòcia (20,9%)
- Londres (16,4%)
- Midlands (15,4%)
- North West – Lancashire (11,4%)
- També de Northern Ireland, Yorkshire & Humberside, etc.
Origen turistes de França:
- Occitània (20,5%)
- París (20%)
- Nova Aquitània (14%)
- Alvèrnia (12,7%)
- També de l’Alts de França, Provença, etc.
Origen turistes de regions russes:
- Moscou i voltants (42,9%)
- Sant Petersburg i voltants (21,1%)
- Districte de Volga (10,3%)
- Districte Central (8,3%)
- També de Sud del Comptat, de la regió nord-est, etc.
Origen turistes de l’Estat espanyol:
- Catalunya (10,6%)
- País Basc (9,2%)
- Aragó (8,2%)
- Navarra (4,5%)
- També de La Rioja, Madrid, etc.
La població visitant assegura haver conegut la capital de la Costa Daurada a través de la família i els amics (37,9%), seguit per agències de viatges convencionals i blocs o fòrums d’Internet. A més, ha augmentat el número de visitants que han organitzat el seu viatge a través d’Internet (42,5% del total). A més, un 76,4% dels turistes vénen a Salou acompanyats de la seva parella, família i fills, fet que col·loca Salou com una destinació capdavantera en turisme familiar. A més, un 65’4% dels visitants ja han vingut al municipi anteriorment, una xifra representativa de la fidelització dels turistes.
Què fa el visitant de Salou?
Entre les activitats que els turistes han realitzat durant l’estada a Salou, predominen l’acció de passejar pel municipi, que augmentat en un 6%, gaudir de la platja i relaxar-se i descansar (que augmentat un 7% respecte l’any passat), així com visitar ciutats i municipis veïns. També ha augmentat considerablement l’acció de comprar i gaudir de la gastronomia de Salou, un fet que destaca la importància que la capital de la Costa Daurada li dóna a aquests dos àmbits, molt creixents al municipi. Els visitants de Salou també han valorat molt positivament diferents aspectes de la destinació, com la neteja de les àrees públiques, la seguretat, l’amabilitat, el servei d’allotjament, el transport públic ofert, les facilitats per als vianants i l’entreteniment i vida nocturna. També es mantenen favorablement les valoracions respecte les zones verdes, la neteja de les platges i el seu equipament, la relació qualitat/preu, la senyalització i el grau de satisfacció general.