Saltar al contingut Saltar a la navegació Saltar a la cerca

Portal toolbar

Promoció Econòmica i Comerç

Salou presenta el Gastro Wine & Music, una experiència única amb 12 restaurants de la ciutat, 22 cellers del territori i música en directe

dilluns 19 agost 2019

L’esdeveniment tindrà lloc el pròxim 15 de setembre, a les 20h, a la Torre Vella de Salou

L’alcalde, Pere Granados, ha destacat “el canvi profund de Salou en l’àmbit de la restauració” i ha animat els professionals ’a treure pit’ perquè “tenim capacitat per atreure turisme gastronòmic”

Els tiquets es poden adquirir als restaurants participants i a l’Associació d’Empresaris d’Hostaleria de Tarragona (AEHT)

L’alcalde de Salou, Pere Granados, acompanyat pel regidor de Promoció i Dinamització Econòmica i Empresarial, Comerç, Mercats i Consum, Hèctor Màiquez; i el president de l’Associació d’Empresaris d’Hostaleria de Salou (AEH) , Josep Moreno, ha presentat aquest matí en roda de premsa el primer certamen Gastro Wine & Music, un esdeveniment exclusiu i únic a la Costa Daurada que tindrà lloc el proper diumenge, dia 15 de setembre, a les 20 h a la Torre Vella, i que combina un univers de música en directe amb espais de llum i color; amb la millor degustació de cuina, showcookings originals, i els millors vins i caves del territori.

A l’acte, que comptarà amb tres parts diferenciades, hi participaran 12 restauradors punters i altres establiments de Salou, entre els quals hi ha Le Sommelier, Cook and Travel, Castillo de Javier, Mesón del Segoviano, Boquet, Xiringuito Elecktra, Deliranto, La Ibense, Lunattic, el Totxo i House of Illusion.

A més, hi haurà 22 cellers que delectaran amb els seus vins i caves: Miquel Pons (DO Cava), Estones (Terra Alta); Cellers Terra i Vins, Loxarel (Penedès); Vins Padró (Tarragona); Torelló (Cava), Acustic Celler; Vins la Conreria d’Scala Dei; Clos Galena, De Muller, Altavins Viticultors, SL; Celler Cairats, Celler Pascona, Oriol Rosell, Nus del Terrer; Rosa M. Torres, Celler Clua, Vinyes Domènech, Portal del Montsant, Cavas Oriol Rosell, Mas la Mola i Molí dels Capellans.

La primera part de la nit inclourà tres aperitius de màxima qualitat que s’oferiran als comensals: salmó fumat, ostres, que s’obriran ‘in situ’, i pernil ibèric, que es tallarà al moment.

La segona part de la vetllada consistirà en l’oferta de 12 tapes i dues postres.

L’esdeveniment comptarà amb copes de vi pel servei que estaran gravades amb àcid i també es podrà  presenciar com es degorja un cava, al moment.

I a la tercera i última part, els participants podran gaudir d’un show acrobàtic de cocteleria de CocaCola amb Royal Bliss.

A més House of Illusion oferirà un espectacle de màgia de proximitat.

El preu del tiquet és de 45 euros per persona i es poden adquirir als restaurants participants i a l’AEHT (presencialment a Rambla Nova, 114 de Tarragona o per e-mail a aeht@aeht.es).  A l’Ajuntament de Salou i al Patronat de Turisme es pot obtenir informació.

L’organització de l’acte es fa conjunta entre la regidoria de Promoció i Dinamització de l’Ajuntament i l’AEH Salou. Així, el que coneixíem fins ara com Wine & Music que va iniciar-se al 2016, passa a tenir un nou format. En aquesta ocasió serà un esdeveniment a peu dret, amb places limitades a 300 persones, i amb un nou distintiu: Gastro Wine & Music.

D’aquesta manera, Salou enceta una engrescadora etapa per tal de posar en valor el sector gastronòmic i el potencial i dinamisme de la ciutat amb els bons establiments que té i que es poden escollir en qualsevol mes de l’any per dinar, sopar i dur a terme qualsevol tipus de celebració.

L’alcalde de Salou, Pere Granados, ha parlat “d’una fusió entre gastronomia, música i vi, que esdevindrà una extraordinària experiència per a la persona que la visqui”. El batlle ha assenyalat que a més del sentit del gust, gaudirem del sentit de l’oïda, amb la música, ja que quatre persones interpretaran peces en directe.

El batlle també ha afirmat que “la gastronomia és un element de promoció turística de Salou, específic en sí mateix” i ha afegit que “la ciutat ha fet un canvi profund en el terreny gastronòmic i pel que fa als establiments, l’oferta dels quals és de qualitat”, ha dit.

Granados ha animat els restauradors a “treure pit” perquè “tenim capacitat per atreure turisme gastronòmic”. Segons ell, allò que “hem de organitzar són activitats com aquestes, sense aturar-nos; analitzar les èpoques de l’any més adients per dur-les a terme i atreure turisme de proximitat i també més llunyà”. Un turisme que “a més de sol i platja, pot gaudir de gastronomia d’alta qualitat”.

Finalment, l’alcalde ha definit com “d’encertada i d’èxit” la línia de col·laboració entre el sector públic -l’Ajuntament-, i el de la gastronomia i ha dit que “la Universitat reconeix un gran canvi, de referència i d’excel·lència en els restauradors de casa nostra”. Per Granados, “Salou arribarà a ser un referent gastronòmic de la Costa Daurada, a nivell internacional”.

Pel regidor de Promoció, Hèctor Màiquez, “Salou ja ho és de la zona i aquest esdeveniment ho demostrarà”. Així mateix, ha destacat el paper de les denominacions d’origen vinícoles com a part de l’experiència que té el visitant, definint-les com un “patrimoni que posseïm i que hem de saber explotar, amb la riquesa i el potencial que té la vila, avui en dia, i que és una realitat molt evident”.

Per la seva banda, el president de l’AEH Salou, Josep Moreno, ha agraït als restaurants, cellers i patrocinadors la creació d’aquest esdeveniment, “amb més força que altres anys, amb la intenció de donar més rellevància a un acte que ja organitzava l’Ajuntament”.

 

 

 

Galeria d'imatges

RODA DE PREMSA GASTRO WINE & MUSIC TAULA.JPG

Document Actions