Saltar al contingut Saltar a la navegació Saltar a la cerca

Portal toolbar

Promoció Econòmica i Comerç

L’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor recupera 12.157,25 euros dels salouencs

dimarts 30 maig 2017

Les empreses de telecomunicacions, amb 43 expedients, són les més reclamades

L’Oficina Municipal d’Informació a Consumidor (OMIC) de Salou ha atès un total de 407 consultes presencials aquest passat 2016, les quals han derivat en una tramitació de 115 expedients de reclamació i s’han realitzat 28 mediacions telefòniques. Totes aquelles persones interessades en rebre assessorament de l’OMIC han de demanar cita prèvia que generalment es programa els dimarts i dijous. L’oficina està situada a la primera planta de l’Ajuntament.

La memòria realitzada per la mateixa OMIC posa de manifest que un alt percentatge de les consultes, han derivat en reclamacions, en la resolució de les quals, s’han realitzat mediacions amb les empreses per tal d’intentar satisfer les peticions de les persones consumidores. La regidora de Comerç, Mercats i Consum, Martina Fourrier, ha explicat que “des d’aquesta oficina es dóna un servei gratuït d'informació i orientació al consumidor salouenc i, a més, es fa mediació en els conflictes que puguin sorgir entre consumidors i empresaris, per intentar una solució amistosa”.

El sector amb més consultes i reclamacions –com és habitual a l’OMIC de Salou- ha estat el de les telecomunicacions amb un 42% de reclamacions. Els problemes més comuns han estat per l’incompliment de les condicions contractuals per part de les empreses, errades en la facturació, les dificultats per donar de baixa els contractes. En les reclamacions el que es pretén és obtenir la reparació d’un dany, el rescabalament de determinades quantitats, la rescissió d’un contracte o l’anul·lació d’un deute. Després de telecomunicacions, els sectors més reclamats són el de subministraments bàsics (sobretot llum i gas) i el sector turístic.

En aquest sentit, des de l’OMIC s’efectua la mediació amb l’empresa reclamada i s’intenta acostar posicions per resoldre d’una forma que sigui satisfactòria per les dues parts; però quan no és possible arribar a un acord s’ofereix sotmetre el cas a un arbitratge de consum. Per poder tramitar una reclamació es necessari que primer s'hagi fet una reclamació prèvia a l'empresa mitjançant el full de reclamació o si es fa telefonicament s'ha de demanar el numero d'incidencia. Destacar que aquest any l’OMIC de Salou ha recuperat un total de 12.157,25 euros dels salouencs a través de les seves gestions.

Per concertar cita prèvia, els salouencs, ho poden fer a l’oficina virtual de la web www.salou.cat (http://www.ov.salou.cat/SIAC/info.aspx?info=citaprevia )i també a l’Oficina d’Atenció al Ciutadà.

Galeria d'imatges

omic.jpg
OMIC.JPG

Document Actions