Programes de dinamització comercial, campanyes i promocions
Salou, activitat comercial tot l'any
La regidoria de Promoció Econòmica Salou realitza al llarg de l'any diverses accions per donar suport comercial i dinamitzar l'activitat de serveis al municipi. Moltes d'aquestes campanyes es fa en col·laboració amb les associacions comercials del municipi.
Salou Shopping Experience
Salou Shopping Experience és una nova campanya impulsada per l’àrea de Dinamització Econòmica de l’Ajuntament de Salou, junt amb el patrocini de la Cambra de Comerç de Tarragona i la col·laboració de l’Associació Shopping Salou.
Els comerços de Salou preparen un seguit d’experiències gratuïtes dins del propi establiment. En l'edició 2019, hi han participat 22 botigues, dels sectors de la moda, la bellesa, roba i sabates i queviures, entre d’altres, oferint un total de 50 experiències.
La campanya de promoció en l’àmbit digital de Salou Shopping Experience és subvencionada pel Fons FEDER de la Unió Europea i el cofinançament de la Secretaría de Estado de Comercio del Ministerio de Hacienda, com a actuació de dinamització dins del Plan de Apoyo al Comercio Minorista del 2019.
Consulta el programa del Salou Shopping Experience 2019 (fes clic aquí)
Campanya de Nadal
L'àrea de Dinamització Econòmica de l’Ajuntament de Salou, l’Associació Shopping Salou Comerciants i Empresaris i l’Associació d’Empresaris d’Hostaleria (AEH) de Salou van posar en marxa la campanya “Queda’t a Salou, tenim de tot: Som propers, som segurs, som sostenibles, som solidaris”, per tal de fomentar l’activitat comercial durant el Nadal, promovent els valors de la proximitat i sostenibilitat, el compromís, la seguretat i la solidaritat.
Els objectius de la nova campanya són promoure la reactivació econòmica; dinamitzar el comerç local, l’hostaleria, l’empresa i ajudar els autònoms, donant a conèixer tots els sectors i una variada oferta; sensibilitzar els consumidors locals sobre la gran importància d’escollir el sector comercial i empresarial de Salou; i crear un compromís solidari per part d’aquests, amb la donació de productes de primera necessitat a les persones més desafavorides, en col·laboració amb les entitats benèfiques Càritas Salou, Creu Roja i Eluzai.
Accions concretes
La campanya comercial de Salou, que inclou quatre eixos principals, té com a objectiu reactivar i dinamitzar el comerç local.
Una de les accions que es van dur a terme és “Queda’t a Salou, som solidaris”, que té com a objectiu assolir un repte: lliurar un mínim de 1.000 packs amb productes d’alimentació i higiene a les entitats benèfiques Càritas Salou, Creu Roja i Eluzai, per a les famílies més vulnerables.
Per poder aconseguir-ho, la ciutadania va disposar d’uns passaports físics (fes clic aquí) que es podien anar omplint amb segells, per cada compra mínima de 10 euros, als establiments adherits. Calia acumular els tiquets, fins arribar a un total de 12 compres, i anar a l’espai central del Mercat Municipal, on li proporcionaven, com a obsequi, el carret de la compra més solidari.
A més, per cada passaport que tenia el client i que hagués emplenat, l’establiment, a través de les associacions, va fer una donació de 2 packs solidaris, mínim, a les entitats sense ànim de lucre.
Cada comerç tenia la possibilitat d'apadrinar un carret, exposant-lo al seu establiment, de manera que els seus clients podien sumar-se a l'acció solidària aportant donacions.
La població també podia col·laborar fent una donació, posant-se en contacte amb els establiments adherits, on li facilitaven tota la informació.
Així mateix, el segon eix, “Queda’t a Salou, tenim de tot”, comptava amb una campanya virtual recolzada per les plataformes web de Shopping Salou i CompraSalou, i les seves respectives xarxes socials, amb publicacions genèriques de la iniciativa i publicacions de promoció de productes dels establiments adherits.
Per una altra banda, es va engegar un tercer eix, “Queda’t a Salou, som propers, som sostenibles”, que consistia en fer promoció dels establiments i fidelitzar clients, a través de materials promocionals serigrafiats, amb el lema de la campanya, per fomentar els valors de la proximitat i de la sostenibilitat. Es va fer a través de bosses de compra reutilitzables, bosses per a l’ampolla de vi en els establiments de restauració, i bobines de paper de regal per confeccionar, per exemple, un arbre de Nadal amb capses de cartró a l’entrada de cada botiga, il·luminat amb una garlanda led, i, també, com a embolcall dels articles per donar una imatge unificada de la campanya.
Finalment, també es van repartir mascaretes per als treballadors i treballadores dels establiments adherits a la campanya, sota el quart eix, “Queda’t a Salou, som segurs”, per reforçar la imatge de cara a la clientela del fet que els comerços de Salou compleixen amb les mesures de seguretat.
Decoració nadalenca
A banda de les accions específiques de “Queda’t a Salou, tenim de tot”, per la campanya de Nadal, l’àrea de Dinamització Econòmica també va treballar en la decoració nadalenca. Enguany, a més de la típica decoració lumínica, i com a novetat, hi va haver una decoració més interactiva, a través de figures nadalenques no lluminoses, de mida real. Van estar col·locades per tot el centre de Salou, i es va realitzar una gimcana/concurs a Instagram que va convidar la ciutadania a descobrir-les.
Així mateix, es va preparar un concurs d'aparadors nadalencs, amb un primer premi, dotat amb 500€; un segon, dotat amb 300€; i tres tercers premis, amb 200€.
La Primavera, el comerç altera
La regidoria de Comerç, Mercat i Consum de l’Ajuntament de Salou, juntament amb el Mercat Municipal i l’Associació de Comerciants i Empresaris de Salou organitzen coincidint amb l'entrada de la primavera una campanya per tal de potenciar i dinamitzar el comerç del municipi.
Es podran bescanviar els tiquets de les compres fetes als establiments de Salou per una planta en el Mercat Municipal. Seran necessaris un total de 5 tiquets per tal de poder bescanviar-los per una planta. En total es repartiran 1000 unitats.
A més, dins la campanya de dinamització comercial, el departament de Medi Ambient de l’Ajuntament també organitza diferents tallers relacionats amb el reciclatge, els residus...
Campanya de Sant Jordi
Per Sant Jordi, moltes de les botigues del centre comercial escalfen motors per la celebració del dia del llibre i la rosa del 23 d'abril amb la decoració dels seus aparadors. Els poemes escrits als aparadors, junt amb detalls literaris i florals fan que es visqui un ambient de ple Sant Jordi. L'acció es fa amb la col·laboració de l'Associació Salou 365 dies vila comercial.
Salou, comerç amic
L’activitat comercial és sens dubte, una de les activitats econòmiques més importants de la capital de la Costa Daurada. Tanmateix, el comerç no és només generador d’activitat econòmica, sinó que per les característiques de la pròpia activitat comercial, i per la proximitat que té amb la ciutadania, exerceix un rol social molt important implicant a bona part dels salouencs. Així doncs, agafant aquestes premisses la Regidoria de Promoció i Dinamització Econòmica i Empresarial, Comerç, Consum i Mercats, posa en marxa la campanya “ Comerç Amic/Friendly Shopping” amb l’objectiu de posar en valor e incrementar la notorietat del nostre comerç, remarcant els atributs de bon tracte, amabilitat i professionalitat cap als nostres veïns/es, i visitants.
No trenquis el cor del comerç
És una campanya de conscienciació i sensibilització sobre les múltiples repercussions de la venda/compra ambulant il·legal amb l’eslògan de ‘No trenquis el cor del comerç’. Es tracta d’una campanya que pretén fer pedagogia des de múltiples prismes de com pot arribar de ser perniciós pel comerç la venda/compra de material il·legal. L’objectiu principal és conscienciar als ciutadans i visitants dels perjudicis que es generen amb la compra d’articles provinents de la venda ambulant il·legal que afecta especialment el sector comercial, i la salut del ciutadà amb els riscos que comporten la compra d’articles no subjectes a cap normativa ni controls de qualitat.
Recordar que tal com regula l’ordenança cívica, aquesta activitat il·legal comporta sancions de 300 euros i és aplicable tant al venedor com també a aquell que ajuda al venedor, així com al client. El desplegament de la campanya es durà a terme tant als establiments d’allotjament, als comerços, bars i restaurants.