Saltar al contingut Saltar a la navegació Saltar a la cerca

Portal toolbar

Benestar i Serveis Socials

L’Ajuntament de Salou i la Creu Roja continuaran col·laborant amb el servei de teleassistència domiciliària aquest 2020

divendres 06 març 2020

L’alcalde de Salou, Pere Granados, i el president de l’Assemblea Local de Creu Roja a Tarragona, Ramon Grau Budesca, han signat aquest matí el nou conveni de col·laboració, que posa a disposició de la ciutadania salouenca 72 terminals del servei

Aquest permet a les persones viure amb més tranquil·litat i autonomia a la seva llar

L’Ajuntament de Salou i la Creu Roja continuaran treballant amb el servei de teleassistència domiciliària aquest any 2020, per tal de garantir una millor qualitat de vida de la ciutadania del municipi.

Així ho han acordat aquest matí l’alcalde de Salou, Pere Granados, i el president de l’Assemblea Local de Creu Roja a Tarragona, Ramon Grau Budesca, amb la signatura d’un nou conveni de col·laboració.

A l’acte, també hi ha estat present la regidora de Benestar, Serveis Socials i Igualtat, Estela Baeza; i la responsable del punt de Creu Roja a Salou, Marina Peláez.

Aquest servei permet l’atenció permanent als seus usuaris mitjançant la xarxa telefònica, en cas d’emergència, destinat, concretament, a gent gran, persones que pateixen de malalties cròniques, persones dependents, amb discapacitat, o amb malalties mentals, que estiguin incapacitats, físicament o social, per valdre’s per si mateixos, tant en situacions permanents, com transitòries.

A través d’aquest conveni, la Creu Roja es compromet a oferir la instal·lació i la seva atenció d’urgències de 72 terminals del Servei de Teleassistència Domiciliària.

L’import per a l’any 2020 del servei bàsic serà de 22 euros per aparell i mes, encara que també existeix la possibilitat d’adquirir altres opcions disponibles, com és el cas del detector de caigudes. Les quotes mensuals seran assumides per l’Ajuntament de Salou o pels usuaris, segons els criteris que determini el mateix Ajuntament.

Aquesta quota mensual del servei inclou la connexió permanent d’alerta les 24 hores del dia a la Central Receptora d’Alarma de la Creu Roja; la connexió amb tots els serveis públics a fi de coordinar les emergències; l’avís del transport sanitari d’urgències en cas que sigui necessari; l’avís a familiars, amics, metge, etc.; i les trucades de seguiment des de la Central de Teleassistència.

Funcionament del servei de teleassistència domiciliària

Aquests terminals es trobaran instal·lats a la llar, de manera que la persona estarà permanentment connectada amb el Centre d’Atenció de la Creu Roja. L’equip es complementa amb un telecomandament remot, en forma de penjoll, que la persona usuària haurà de dur posat mentre sigui al seu domicili. El penjoll es pot mullar, de manera que es podrà portar també al bany o a la dutxa.

En cas d’emergència, només caldrà prémer un botó del penjoll, amb el qual es contactarà, directament, amb la Creu Roja. Ells s’encarregaran d’informar els familiars i amics; i orientaran i aconsellaran la persona, donant una resposta personalitzada. També mobilitzaran els recursos necessaris en cas d’urgència: sanitaris, policia, bombers, persones de contacte, etc.

El servei serà realitzat per personal remunerat adscrit al projecte, però també es podrà comptar amb voluntaris/àries que portin a terme accions complementàries destinades a millorar la qualitat del servei.

Galeria d'imatges

DSC_1641.JPG

Document Actions