Salou apel·la al civisme ciutadà per millorar la neteja al municipi i incrementar els índexs de recollida selectiva
dilluns 04 juny 2018
Fins a finals d’octubre s’intensificaran diverses accions entre comerços, grans productors, ciutadans i visitants
La campanya –que també tindrà xarxes socials pròpies- desvetlla els costos que suposen pel municipi corregir els comportaments incívics
Es realitzaran diverses activitats, en tres idiomes i es desenvoluparà amb dos educadors ambientals
Recollir una andròmina abocada al carrer fora de les hores i del sistema habitual de recollida de voluminosos té un cost directe de 27,36 euros.
Recollir una brossa d’escombraries, una caixa de cartró o una ampolla de vidre abocada al carrer fora de les bateries de contenidors té un cost de 4,29 euros.
Netejar de la via pública un excrement de gos té un cost de 8,58 euros o netejar 1m2 de graffiti o pintada a la via pública té un cost de 40,41 euros.
Aquests són alguns dels missatges que s’aniran difonent a través de la nova campanya ciutadana de neteja Salou que busca corregir comportaments incívics i disfuncions en la utilització del sistema de recollida selectiva. Quan ja fa un any que s’ha posat en marxa el nou servei de recollida selectiva i de neteja urbana a Salou s’ha decidit continuar apostant per campanyes ciutadanes per tal de millorar els índexs de reciclatge i augmentar la conscienciació de la població. Aquesta nova campanya que s’ha fet en tres idiomes busca un missatge imperatiu ‘Manté Salou net’ per apel·lar l’esperit cívic de les persones i s’estendrà fins al mes d’octubre. És una campanya – com explicava l’alcalde Pere Granados- que “pretén millorar el nostre entorn, protegir el medi ambient i de manera transversal actuar a tots els espais de Salou; des dels boscos, al litoral, als carrers...”. El batlle també ha recordat que “anem pel bon camí en matèria de reciclatge perquè hem rebut el premi Ones Mediterrànies al municipi que ha obtingut els millors resultats en la recollida i la qualitat de la fracció orgànica durant el 2017”.
Per la seva part, la regidora de Medi Ambient, Julia Gómez, ha recordat com “l’Ajuntament sempre ha estat molt sensible i respectuós amb el medi ambient; mentre que a l’any 2000 es reciclava un 1% ara, després dels esforços i les millores en les bateries de contenidors, estem arribant ja al 29% i volem seguir augmentant aquesta xifra en la que hi hem de posar de la nostra part com a Ajuntament i també com a ciutadans amb accions com la que avui presentem que afecten tant a les campanyes escolars, com als ciutadans i visitants, com als comerços o grans productors”.
El responsable de la UTE de la neteja, Urbaser-Sorigué, Josep Mª Orts, ha manifestat que el compromís de l’empresa amb el medi ambient i la millora de la qualitat és ferm i que s’ha marcat com a meta anar augmentant un 1% l’índex de recollida al municipi; per la qual cosa es destina un 1% anual del pressupost a contractar accions –com la campanya que es presenta- per millorar les conductes de reciclatge i augmentar el civisme. “Reciclar els residus és un deure i un compromís de tots”.
El director de la campanya, Eduardo Soler, de l’empresa Limònium explicava que es pretén no només millorar la quantitat de recollida selectiva sinó que també es busca augmentar-ne la qualitat de la fracció; i per això s’incidirà amb la informació detallada de què cal abocar a cada contenidor a través d’unes enganxines i materials específics que també es posaran a les papereres. A més, també es perseguiran els comportaments de la població estacional i de la població flotant ja que generen disfuncions i reforçar un missatge que enllaci que un comportament incívic té una repercussió econòmica i també una repercussió negativa en la imatge turística del municipi que cal evitar.
Així, es destinaran dues persones fixes a treball de camp, més l’equip de coordinació, disseny i comunicació a seguir d’aprop aquesta campanya que va iniciar-se a Setmana Santa i que finalitzarà a l’octubre.
Se situaran punts d’informació al carrer a indrets estratègics; visites de reforçament i diagnosi als comerços i grans productors de residus de la part turística del municipi; esforç per millorar la recollida selectiva entre el sector hoteler; punts específics d’informació al camí de Ronda; tallers a les platges, a més de realització de tallers a les escoles del municipi, i jornades de sensibilització entre la ciutadania, entre d’altres.
La campanya anirà acompanyada de xarxes socials i de la pròpia web www.saloumesnet.cat i del telèfon gratuït d’atenció ciutadana 900.101.613