Campanya de Nadal
L'àrea de Dinamització Econòmica de l’Ajuntament de Salou, l’Associació Shopping Salou Comerciants i Empresaris i l’Associació d’Empresaris d’Hostaleria (AEH) de Salou van posar en marxa la campanya “Queda’t a Salou, tenim de tot: Som propers, som segurs, som sostenibles, som solidaris”, per tal de fomentar l’activitat comercial durant el Nadal, promovent els valors de la proximitat i sostenibilitat, el compromís, la seguretat i la solidaritat.
Els objectius de la nova campanya són promoure la reactivació econòmica; dinamitzar el comerç local, l’hostaleria, l’empresa i ajudar els autònoms, donant a conèixer tots els sectors i una variada oferta; sensibilitzar els consumidors locals sobre la gran importància d’escollir el sector comercial i empresarial de Salou; i crear un compromís solidari per part d’aquests, amb la donació de productes de primera necessitat a les persones més desafavorides, en col·laboració amb les entitats benèfiques Càritas Salou, Creu Roja i Eluzai.
Accions concretes
La campanya comercial de Salou, que inclou quatre eixos principals, té com a objectiu reactivar i dinamitzar el comerç local.
Una de les accions que es van dur a terme és “Queda’t a Salou, som solidaris”, que té com a objectiu assolir un repte: lliurar un mínim de 1.000 packs amb productes d’alimentació i higiene a les entitats benèfiques Càritas Salou, Creu Roja i Eluzai, per a les famílies més vulnerables.
Per poder aconseguir-ho, la ciutadania va disposar d’uns passaports físics (fes clic aquí) que es podien anar omplint amb segells, per cada compra mínima de 10 euros, als establiments adherits. Calia acumular els tiquets, fins arribar a un total de 12 compres, i anar a l’espai central del Mercat Municipal, on li proporcionaven, com a obsequi, el carret de la compra més solidari.
A més, per cada passaport que tenia el client i que hagués emplenat, l’establiment, a través de les associacions, va fer una donació de 2 packs solidaris, mínim, a les entitats sense ànim de lucre.
Cada comerç tenia la possibilitat d'apadrinar un carret, exposant-lo al seu establiment, de manera que els seus clients podien sumar-se a l'acció solidària aportant donacions.
La població també podia col·laborar fent una donació, posant-se en contacte amb els establiments adherits, on li facilitaven tota la informació.
Així mateix, el segon eix, “Queda’t a Salou, tenim de tot”, comptava amb una campanya virtual recolzada per les plataformes web de Shopping Salou i CompraSalou, i les seves respectives xarxes socials, amb publicacions genèriques de la iniciativa i publicacions de promoció de productes dels establiments adherits.
Per una altra banda, es va engegar un tercer eix, “Queda’t a Salou, som propers, som sostenibles”, que consistia en fer promoció dels establiments i fidelitzar clients, a través de materials promocionals serigrafiats, amb el lema de la campanya, per fomentar els valors de la proximitat i de la sostenibilitat. Es va fer a través de bosses de compra reutilitzables, bosses per a l’ampolla de vi en els establiments de restauració, i bobines de paper de regal per confeccionar, per exemple, un arbre de Nadal amb capses de cartró a l’entrada de cada botiga, il·luminat amb una garlanda led, i, també, com a embolcall dels articles per donar una imatge unificada de la campanya.
Finalment, també es van repartir mascaretes per als treballadors i treballadores dels establiments adherits a la campanya, sota el quart eix, “Queda’t a Salou, som segurs”, per reforçar la imatge de cara a la clientela del fet que els comerços de Salou compleixen amb les mesures de seguretat.
Decoració nadalenca
A banda de les accions específiques de “Queda’t a Salou, tenim de tot”, per la campanya de Nadal, l’àrea de Dinamització Econòmica també va treballar en la decoració nadalenca. Enguany, a més de la típica decoració lumínica, i com a novetat, hi va haver una decoració més interactiva, a través de figures nadalenques no lluminoses, de mida real. Van estar col·locades per tot el centre de Salou, i es va realitzar una gimcana/concurs a Instagram que va convidar la ciutadania a descobrir-les.
Així mateix, es va preparar un concurs d'aparadors nadalencs, amb un primer premi, dotat amb 500€; un segon, dotat amb 300€; i tres tercers premis, amb 200€.