Saltar al contingut Saltar a la navegació Saltar a la cerca

Portal toolbar

Notícies

Bardolet-Jiménez i SEAT guanyen el 6è Rally Catalunya Històric, que ha tingut com a epicentre el municipi de Salou

diumenge 10 abril 2022

Triomf de Dalmau–Moragas (BMW), en Regularitat Sport

El lliurament de premis va tenir lloc ahir a la tarda al passeig Jaume I de Salou, amb l'assistència del president del RACC, Josep Mateu; i del vicepresident del Patronat Municipal de Turisme de Salou, Hèctor Maiquez

Salou i la Costa Daurada tornaran a ser l'epicentre de l'automobilistme de màxim nivell entre els dies 20 i 23 d'octubre, amb motiu del 57 RallyRACC, penúltima prova puntuable per al WRC 2022 

L'equip SEAT Històrics, amb Josep Maria Bardolet–Carles Jiménez (SEAT 124 Especial 2000), ha aconseguit la victòria absoluta i primera en la modalitat de Regularitat en la sisena edició del Rally Catalunya Històric, prova per a clàssics en carretera tancada que s'ha disputat durant el cap de setmana amb epicentre a Salou. En la categoria Regularitat Sport (amb una mitjana més elevada), els triomfadors han estat Ramon Dalmau–Antoni Moragas (BMW 325i).

La prova l'han disputat 48 equips i ha comptat amb la presència de 80 vehicles més, i les seves corresponents tripulacions, en una reunió de cotxes clàssics que també ha tingut com a epicentre el Passeig Jaume I de Salou. Aquest ral·li, organitzat per RACC MotorSport en col·laboració amb el Patronat Municipal de Turisme de Salou i el patrocini de Pirelli, empresa que enguany compleix 150 anys, ha estat puntuable per al Campionat de Catalunya de Regularitat per a automòbils clàssics.

El divendres dia 8 el ral·li va comptar amb un itinerari de 3 trams de regularitat i un total de 51,29 km controlats, dels 151,44 de què constava l'etapa. Al final del dia es va poder comprovar quins equips assumien el paper de protagonistes, amb els tres duets que es van mostrar més forts en les tres primeres posicions provisionals: Mia Bardolet–Carles Jiménez, Tere Armadans–Anna Vives i Carles Miró–Ivan Matavacas. L'equip femení va acabar empatat a punts amb els líders, la qual cosa oferia una gran expectació. En la modalitat de Regularitat Sport, Xavi Domingo–Joan Jordàn (Porsche 911 Carrera 3.2) imposaven el ritme per davant dels guanyadors d’un any abans, José Luis Moreno–Isidre Noguera (BMW 320i E39).

Amb les carreteres de nou en impecables condicions, durant tot el dissabte es van disputar 7 trams (93,5 km de regularitat, dels 279 km de què constava la jornada), un itinerari molt tècnic que va permetre comprovar els grans esforços dels millors equips per destacar en la provisional, especialment per part dels millors classificats de la jornada prèvia. El mà a mà entre els tres primers equips va ser constant i si bé Bardolet-Jiménez van aconseguir mantenir sempre el lideratge, la segona posició no es va aclarir fins a l'última prova especial, que es van adjudicar Miró-Matavacas, guanyadors un any abans, en superar a Armadans-Vives per la mínima diferència de 3 dècimes. Tot això va configurar un podi ocupat per grans especialistes.

En la modalitat de Regularitat Sport, si bé les accions les van liderar a l'inici Domingo-Jordàn, un problema amb el sistema de mesurament els va fer perdre terreny, que van aprofitar Dalmau-Moragas per accedir a la primera posició, després d'una actuació molt meritòria en la qual van desbancar a Moreno-Noguera, com sempre perfectes, si bé aquesta vegada van haver d'acontentar-se amb el segon lloc per davant dels gironins Marcó-Ibarra.

Finalitzava al Passeig Jaume I de Salou una gran sisena edició del ral·li de regularitat per a clàssics del RACC. Els equips vencedors van demostrar la seva qualitat i després d'unes últimes edicions en les quals sempre va lluitar per la primera posició, Josep Maria “Mia” Bardolet va aconseguir el seu primer triomf absolut acompanyat de l'excel·lent navegant Carles Jiménez, que obtenia la seva tercera victòria, sempre acompanyant pilots de SEAT Històrics, equip que també aconseguia el seu tercer triomf en el Rally Catalunya Històric.

Entre els participants hi havia el president del RACC, Josep Mateu (Toyota Celica 2.0 Turbo 4WD), i el director general del club, Xavier Pérez. El primer estava copilotat per Joaquim Vilatarsana i el segon realitzava les funcions de copilot en el Seat 124 Sport Coupé 1600 conduït per Miguel Ángel Madrazo.

D'altra banda, Salou i la Costa Daurada tornaran a ser l'epicentre de l'automobilisme de màxim nivell entre els dies 20 i 23 d'octubre amb motiu del 57 RallyRACC, penúltima prova puntuable per al WRC 2022.

 

Classificació final Regularitat 6è Rally Catalunya Històric

1-Josep Maria Bardolet – Carles Jiménez (Seat 124 Esp. 2000, 1978), 33 punts

2-Carles Miró – Ivan Matavacas (Porsche 911 SC, 1979), 36,7 punts

3-Tere Armadans – Anna Vives (Porsche 911 Carrera 3.2, 1985), 37 punts

4-Jordi Fanlo – Daniel Robledillo (Porsche 911 SC, 1982), 37,5 punts

5-Juan Pedro García – Sergi Giralt (Autobianchi A112 Abarth, 1984), 41,2 punts

6-Rosendo Rabat – Juan Carlos Pelaez (Volkswagen Golf GTI, 1989), 43,1 punts

7-Joan Pedragosa – Josep Beltri (BMW 328i E21, 1990), 44 punts

8-Juan Riberas – Joan Circuns (Porsche 911 SC, 1983), 48,8 punts

9-Francesc Segú – Miquel Molist (Volkswagen Golf GTI 1.8, 1990), 51 punts

10-Vicenç Aguilera – Elisabet Aguilera (Seat 124 Esp. 1800, 1977), 53,8 punts

Fins a 31 classificats

 

 

Classificació final Regularitat Sport 6è Rally Catalunya Històric

1-Ramon Dalmau – Antoni Moragas (BMW 325i), 48,8 punts

2-José Luis Moreno – Isidre Noguera (BMW 320i E30, 1987), 52,7 punto

3-Narcís Marcó – Jordi Ibarra (Volkswagen Golf GTI), 71,7 punts

4-Xavi Domingo – Joan Jordàn (Porsche 911 Carrera 3.2, 1983), 85,7 punts

5-Ignasi Segura – Oriol Martinell (BMW 325i), 93,9 punts

6-Manuel Álvarez – Ismael Lozano (Toyota Celica GTI 16V), 109,5 punts

7-Roger Serra – Gisela Foguet (BMW 323i, 1982), 501,7 punts

8-Roberto Rubert – Juan Ortiz (Ford Escort Mk2, 1976), 2.283 punts

 

Informació de la prova en la web oficial: www.rallycatalunyahistoric.com 

 

Galeria d'imatges

02.jpg
03.jpg
04.jpg
CAT_Historic_22_001.jpg
CAT_Historic_22_002.jpg
CAT_Historic_22_003.jpg
CAT_Historic_22_004.jpg
CAT_Historic_22_005.jpg
CAT_Historic_22_006.jpg
CAT_Historic_22_007.jpg
CAT_Historic_22_008.jpg
CAT_Historic_22_009.jpg
CAT_Historic_22_010.jpg
CAT_Historic_22_012.jpg
CAT_Historic_22_013.jpg
CAT_Historic_22_015.jpg
CAT_Historic_22_016.jpg
CAT_Historic_22_017.jpg
CAT_Historic_22_018.jpg
CAT_Historic_22_019.jpg
CAT_Historic_22_020.jpg
CAT_Historic_22_021.jpg
CAT_Historic_22_022.jpg
CAT_Historic_22_023.jpg
CAT_Historic_22_024.jpg
CAT_Historic_22_025.jpg
CAT_Historic_22_026.jpg
CAT_Historic_22_027.jpg
CAT_Historic_22_028.jpg
CAT_Historic_22_029.jpg
CAT_Historic_22_030.jpg
CAT_Historic_22_032.jpg
CAT_Historic_22_033.jpg
CAT_Historic_22_034.jpg
CAT_Historic_22_035.jpg
CAT_Historic_22_036.jpg
CAT_Historic_22_037.jpg
CAT_Historic_22_038.jpg
CAT_Historic_22_039.jpg
CAT_Historic_22_040.jpg
CAT_Historic_22_041.jpg
CAT_Historic_22_042.jpg
CAT_Historic_22_043.jpg
CAT_Historic_22_044.jpg
CAT_Historic_22_045.jpg
CAT_Historic_22_046.jpg
CAT_Historic_22_047.jpg
CAT_Historic_22_048.jpg
CAT_Historic_22_049.jpg
CAT_Historic_22_051.JPG
CAT_Historic_22_052.JPG
CAT_Historic_22_053.JPG
CAT_Historic_22_054.JPG
CAT_Historic_22_055.JPG
CAT_Historic_22_056.JPG
CAT_Historic_22_057.JPG
CAT_Historic_22_058.JPG
CAT_Historic_22_059.JPG
CAT_Historic_22_060.jpg

Document Actions