L'aliança turística de la Costa Daurada presenta el programa d'activitats per al 2010
dimarts 16 febrer 2010
Els Patronats de Turisme que conformen la marca Costa Daurada -Cambrils, Salou, Vila-seca La Pineda Platja i Reus- han presentat les accions conjuntes que duran a terme pròximament. La novetat principal serà la col·laboració per primera vegada de Tarragona en la promoció de la Costa Daurada a Santander ja que Ryanair ofereix, des de l'any passat, vols que connecten Reus amb la capital de Cantàbria. D'altra banda, també és destacable la participació de Port Aventura en accions concretes.
Els Patronats de Turisme de Cambrils, Salou, Vila-seca Pineda Platja i Reus "tenen una estratègia conjunta, tot i que també tenen una estratègia pròpia". Amb la col·laboració, es pretén aconseguir sinèrgies i un benefici mutu entre els municipis que conformen el Patronat Costa Daurada. El regidor de Turisme de l'Ajuntament de Salou, Alberto del Hierro, ha explicat que "ens sentim molt orgullosos de formar part d'aquest grup on no som un complement un dels altres sinó on tots som un", ha dit. "Som un exemple de corporativisme i de concordia en ajuntaments amb diferents colors polítics però on la finalitat última és treballar conjuntament per potenciar la marca Costa Daurada", ha remarcat.
L'actuació més important és la promoció a Santander, una de les noves connexions que Ryanair va obrir l'any passat a l'aeroport de Reus. En aquest sentit, Port Aventura serà una de les parts de l'activitat i Tarragona col·laborarà amb els quatre patronats per primera vegada, una acció que tots els representants dels patronats han valorat molt positivament. A més a més, el consorci de Patronats de la Costa Daurada està fent contactes amb l'aeroport de Reus per veure les possibilitats que suposaria la seva incorporació a la promoció.
Una de les activitats conjuntes més profitoses pels patronats és la presència a les fires. Destaca el FITUR, la Fira Internacional de Turisme que va tenir lloc a Madrid a finals del passat gener. Ana López, regidora de Turisme de l'Ajuntament de Cambrils, s'ha mostrat molt satisfeta ja que "va ser un èxit de participació i de públic." Però a més a més s'ha participat i està previst participar en altres fires, tant estatals (Navarra, Bilbao i Barcelona) com internacionals (Londres, Toulouse o Berlín, entre d'altres).
El material promocional és un altre dels punts claus del Consorci de Patronats. Els fulletons de captació i de llocs d'interès potenciaran la mobilitat entre municipis i diferenciar-se de la resta de destinacions de "sol i platja".
Finalment, els Patronats adoptaran accions directes -com anuncis web, presència als mitjans de comunicació o tractes amb les agències de viatges- al sud de França, origen d'una gran part del turisme de la zona.