Saltar al contingut Saltar a la navegació Saltar a la cerca

Portal toolbar

Notícies

Salou rebutja el paquet turístic del festival spring break

dimarts 05 abril 2016

Des del Patronat de Turisme es demana el cessament immediat de l’ús del nom de Salou relacionat amb aquesta oferta

El Patronat de Turisme de Salou vol manifestar el seu rebuig més enèrgic al paquet turístic que es publicita sota el nom de Karibean Spring Break, en contraposició al que és i representa Salou. El director gerent del Patronat de Turisme, Juan Carlos Capilla, ha assenyalat que es durà a terme un requeriment a l’empresa pel cessament immediat en l’ús del nom de Salou en aquest operatiu que res té a veure amb la certificació del municipi. Capilla ha assegurat que “estem totalment en contra d’aquest paquet perquè ataca frontalment la nostra estratègia de promoció com a primera destinació d’oferta familiar i com a destinació esportiva”, deia, “tot i que –ha puntualitzat- té un impacte a nivell d’usuaris molt petit”.

Aquest paquet és un producte turístic privat que perjudica la marca Salou i, el municipi, vol allunyar-se de la mala imatge que representa la comercialització d’aquests tipus de paquets vacacionals molt puntuals, ja sigui aquest Karibean Spring Break o el Saloufest que xoca amb el model turístic de Salou pel qual passen més de dos milions de visitants i que majoritàriament (80%) són turisme familiar. “No està al nostre abast decidir fer-lo o no”, apuntava el director gerent del Patronat de Turisme però demanava a una part de l’empresariat de l’allotjament “que sabem és molt reduïda que deixin de comercialitzar-lo”; tot puntualitzant que l’Associació hotelera Salou, Cambrils, la Pineda, a més de la Federació d’Empresaris d’Hostaleria i Turisme de la província de Tarragona (FEHT)estan al costat del Patronat de Turisme de Salou.

A més, ha advertit que des de Salou es requerirà a l’empresa que cessi en l’ús de la marca relacionat amb una comercialització tant agressiva que res a veure té amb el títol del municipi com a primera destinació turística de Catalunya amb segell familiar; i primer municipi de sol i platja de Catalunya amb més pernoctacions, prop de 8 milions.  

 

Algunes dades complementàries extretes de l’estudi de caracterització de la demanda turística del 2015, segons dades de l’Observatori del Parc Científic i Tecnològic de Turisme i Oci: 

  • Prop del 60% dels visitants de Salou del 2015 estan a la franja dels 35 als 64 anys. Al contrari , la franja d’edat menys freqüent per aquest 2015 ha estat la dels turistes de 15  a 24 anys (10,1%) .
  • El 80% dels turistes que han visitat Salou durant el 2015 han estat famílies.
  • El 70,7 % dels turistes que s’han allotjat durant l’any 2015 a Salou han repetit la seva estada.  Per tant existeix una elevada fidelització .
  • Les principals activitats que han realitzat els turistes que han visitat Salou al 2015 han estat: anar a la platja (70,5%), relaxar-se i descansar (52,0%) i passejar (46,9%)
  • Pel que fa als principals significats de la destinació: “Calma” ha estat el significat que els turistes han atribuït majoritàriament al municipi de Salou amb un 15,3% de freqüència; de manera que els turistes entenen la destinació com una zona tranquil·la on poden relaxar-se. Al significat de “calma” l’ha seguit el fet de considerar Salou com una destinació de “vacances” (9,2%), i un lloc “bonic” per visitar (9,1%).
  • La mitjana d’estada del turista que ha visitat el municipi de Salou durant l’any 2015 ha estat de 12,8 nits (per tant...lluny del que representa el paquet turístic del Saloufest)

Fitxers adjunts

Galeria d'imatges

xalet.jpg

Document Actions