Salou es promociona activament al mercat polonès
dijous 14 abril 2016
Aquesta setmana ha dut a terme una doble acció a Varsòvia i a la ciutat de Wroclaw
Turisme de Salou està aquesta setmana duent a terme una intensa agenda de promoció a les Jornades Directes Polònia 2016. Aquesta setmana, el municipi participa junt amb l’Oficina Española de Turismo a Polònia en unes jornades obertes al sector turístic que s’han desenvolupat a cavall de Varsòvia (una població de 5 milions de persones i on hi treballen el 65% dels majoristes de turisme local) i la ciutat de Wroclaw, la qual destaca per les importants connexions aèries a destinacions turístiques espanyoles. L’acció que s’ha desenvolupat a Varsòvia ha estat amb una reunió amb 120 agents de viatges especialitzats en MICE (turisme de negocis, incentius, fires i congressos) i a Wroclaw amb agents delegats del turoperador Itaka, el més gran de Polònia. Precisament, tant Itaka com TUI Poland són els dos grans operadors turístics polonesos. De fet, Itaka ha demostrat interès en augmentar el contingent de visitants per l'atracció a Salou, PortAventura; a més de comptar també amb la presència de l'empresariat local sota la marca de Besthotels.
Segons dades facilitades per l’Agència Catalana de Turisme, Catalunya és la segona destinació de vacances preferida pels plonesos, els quals van augmentar el 2015, d’un 2'7% a Catalunya i per aquest any es preveu també un augment. La relació turística entre la capital de la Costa Daurada i els agents turístics de Polònia es remunten a l'any 2011; amb la política d'expansió comercial de Salou vers nous mercats emissors i que trobarien en el visitant polonès un perfil interessant ja que té com a principal motiu de viatge l’oci i el descans (viatge vacacional), i viatgen pricipalment amb família.
Segons el regidor de Turisme, Benet Presas, “la nostra presència al workshop ha estat molt positiva i determinant de cara a seguir obrint Salou i la Costa Daurada a aquest mercat emergent d’Europa. Hem d’aprofitar aquesta oportunitat per captar-lo bé i fidelitzar-lo de cara a incrementar la seva presència”.
Segons l'Agència Catalana de Turisme, Polònia és un mercat emissor que es troba en constant creixement,amb una bona conjuntura econòmica. Segons les mateixes fonts ha augmentat la motivació dels polonesos, i en especial la classe mitjana qui mostra mes interès per viatjar i consumir nous productes turístics que abans no podien consumir. L’organització de paquets turístics amb vols charter amb destí al Mediterrani és l’especialitat dels principals operadors turístics. Aquests viatges s’acostumen a organitzar durant l’estiu a les següents destinacions: Egipte, Tunísia, Turquia, Itàlia, Espanya i Grècia; destinacions algunes d'elles actualment amb una crisi de confiança per les alteracions polítiques i socials que faran que es desplacin a altres destinacions més segures.
D’altra banda les vendes de viatges per Internet a Polònia estan augmentant cada cop més. Les vendes van pujar durant l’any 2013 un 15% respecte l’any anterior, això es tradueix al 19% del total de vendes del sector.