L’Aliança turística de la Costa Daurada es promociona a la fira Mappro de París per incrementar i fidelitzar l’arribada del turista francès
divendres 26 setembre 2014
El perfil habitual del turista francès que visita aquesta costa son famílies en temporada alta i parelles sèniors en temporada baixa atrets per l’oferta d’oci i cultura de la zona
Consolidar l’arribada dels clients francesos a la Costa Daurada. Aquest ha estat l’objectiu de l’acció de promoció que l’Aliança turística de la Costa Daurada ha dut a terme aquests dies a la fira internacional Mappro, amb seu a París i enfocada a turoperadors i agències de viatge de tota Europa.
La participació de l’Aliança turística, formada pels patronats de Vila-seca, Pineda Platja, Cambrils, Reus, Salou i Port Aventura, a més del Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona, ha estat coordinada per Calafell Evasión, agència de viatges amb autocars amb base a La Pineda-Salou especialitzada en el mercat francès i que treballa amb algunes de les agències com Sabardu Tourisme, Triangle Voyage. Ginhoux Voyage , Chauchard evasión, entre d’altres.
L’acció del grup a la fira Mappro va estar enfocada a presentar i donar a conèixer la Costa Daurada al públic europeu en general i al francès en particular. Precisament, les xifres de visitants de la temporada d’estiu 2014 demostren que l’atractiu de la Costa Daurada entre el públic francès no només es manté sinó que ha augmentat convertint-se en un dels mercats més importants de la temporada arribant al 12% del total de la demanda. Enguany, segons les previsions de Calafell Evasión es preveu arribar a mobilitzar uns 20.000 turistes del país veí fora de temporada.
Aquestes estadístiques demostren la importància del mercat francès per Catalunya i Espanya. L’acció a MapPro ha tingut per objectiu arribar a un visitant que es caracteritza perquè està format, majoritàriament, per parelles sèniors de més de 50 anys i perquè arriben a la Costa Daurada en autocar. Aquests turistes solen moure’s per tota la zona i consumeixen oci i cultura a parts iguals, a part de visitar també Port Aventura. A més, donada la proximitat dels seus llocs d’origen, els francesos solen ser clients habituals en temporada baixa, ajudant amb la seva presència a reforçar la desestacionalització del turisme a la zona.