Habitatges d'ús turístic
Què són?
Un habitatge d’ús turístic és aquell habitatge el propietari del qual el cedeix a tercers a canvi d’un preu, per un període màxim de 31 dies, dues o més vegades l’any
L’habitatge s’ha de cedir sencer i ha de complir les condicions següents:
- disposar de cèdula d’habitabilitat i satisfer en tot moment les condicions tècniques i de qualitat exigibles als habitatges en general
- no pot ser ocupat amb és places que els indicades a la cèdula
- ha d’estar suficientment moblat i dotat d’aparells i estris necessaris per a la seva ocupació immediata, i en perfecte estat d’higiene
Els habitatges d’ús turístic de Salou es gestionen des del Departament d’empresa i coneixement de la Generalitat de Catalunya situat al c. Joan Baptista Plana, 29-30 43005 de Tarragona i el telèfon és el 977251717
Documentació a aportar
-Declaració responsable en el model normalitzat degudament complimentada
Identificació de la persona física o de la raó social
-Justificant de pagament de les taxes
Si s’escau: documentació acreditativa de la representació
Com tramitar una declaració responsable d'habitatge d'ús turístic?
Qualsevol persona física o jurídica interessada pot efectuar la comunicació d’inici d’activitat d’habitatge d’ús turístic durant tot l'any; sempre però abans de l'inici de l'activitat.
Es pot tramitar de manera presencial a l'Oficina d'Atenció Ciutadana (OAC) o bé virtualment. Un cop presentada la declaració responsable junt amb la documentació requerida, el ciutadà pot procedir a l’exercici d’activitat d’habitatge d’ús turístic.
Segons estableix la Ordenança fiscal núm 11. de l'Ajuntament de Salou s'ha d'abonar una taxa de 180 euros per a l’any 2018.
Més informació
Els habitatges d’ús turístics seran publicitats al lloc web de la Generalitat.
Enllaç genèric d’informació de la Generalitat.