L’Ajuntament de Salou incrementa els serveis de Via Oberta
dimecres 23 agost 2017
Se segueix incrementant el seu ús a la seva gestió, reduint el nombre de documents requerits a aportar en els seus tràmits
La capital de la costa Daurada, continua incrementant l'aplicació dels serveis que ofereix Via Oberta, ara són els departaments de Benestar Social, i RRHH, els que han incorporat a la seva gestió els accessos telemàtics a documents d'altres administracions, evitant que sigui el ciutadà el que hagi de desplaçar-se i fer la gestió per aconseguir-los.
Via Oberta és l'eina tecnològica que proporciona el Consorci AOC de la Generalitat, i que permet que una administració pugui consultar i obtenir directament, per via telemàtica, dades d'un interessat que figuren en altres administracions, amb l'objectiu d'agilitzar les tramitacions administratives reduint sensiblement el nombre de documents que el ciutadà ha d'aportar a l'hora de tramitar ajuts, sol·licituds de subvencions, de presentar-se a seleccions de personal, etc.
Cada cop són més els serveis que ofereix el sistema de Via Oberta: per obtenció, per via telemàtica, de documentació d'altres administracions, de diferents departament de la Generalitat com Benestar Social i Família, el SOC (Servei d'Ocupació de Catalunya), l'ICASS, entre d'altres; de l'Estat, com Ministeris d'Educació, Agència Tributària, Seguretat Social, etc. Des de l'Ajuntament de Salou, estan implantats en els seus sistemes de gestió i procediments administratius.
Segons el regidor de Serveis Generals i Noves Tecnologies, Jesús Barragán, "es tracta de facilitar moltes de les gestions habituals dels ciutadans, reduint el nombre de documents 'oficials' a aportar.” Conforme l'ajuntament va incrementant el nombre de serveis telemàtics de consulta amb Via Oberta, va reduint directament el nombre de documents que són requerits als ciutadans en les seves gestions. Barragán ha afegit que, “els ciutadans, tenen dret que siguin les administracions les que es facilitin entre elles els documents 'oficials', i com administració, tenim l'obligació d'anar habilitant cada cop més, aquestes integracions en la gestió diària."
Conèixer si un ciutadà propietari d'immoble disposa del títol de família nombrosa, verificar que empreses adjudicatàries de contractacions públiques estan al corrent de pagament amb l'Agència Tributària i la Seguretat Social, o accedir al certificat de prestacions com a demandant d'ocupació o als nivells de renda, són gestions administratives que es tramiten de forma telemàtica mitjançant el sistema de Via Oberta. L'Ajuntament de Salou els té implementats de forma generalitzada en els seus sistemes de gestió administrativa i els utilitza cada cop més i en major nombre de departaments municipals.