Saltar al contingut Saltar a la navegació Saltar a la cerca

Portal toolbar

Notícies

La regidoria de Comerç inicia una campanya per estendre el sistema arbitral de consum entre els establiments de Salou

Ha iniciat un seguit d’accions informatives i de reunions per explicar les bones pràctiques del comerç

dijous 18 abril 2013

Des de la Regidoria de Comerç, Consum, Mercats i Promoció Econòmica de l’Ajuntament de Salou  s’ha iniciat una campanya informativa adreçada als comerços de Salou, per animar-los a adherir-se al Sistema Arbitral de Consum, com a procediment per donar una solució imparcial a les reclamacions que puguin presentar els consumidors.

Així, la regidora de consum, Reyes Pino, s’ha reunit amb l’Associació de Comerciants i Empresaris “Comerç 365 dies” per abordar aquest tema i també s’ha repartit als comerços de Salou una nota informativa de “Bones pràctiques de comerç a Salou” per tal de recordar quines són les obligacions que el comerciant té vers els consumidors. I és que la regidora ha assenyalat que “si tot i actuar correctament, el comerciant es troba davant d’una reclamació de consum, la discussió entre les dues parts no és la millor manera d’encarar la situació i per aquest motiu es recomana atendre la mediació iniciada per l’Oficina Municipal d’informació al Consumidor” donant una resposta adequada i si és possible amb una proposta de resolució i, si aquesta no prospera, és a dir, que no s’arriba a un acord entre les dues parts, acceptar el sotmetiment a la Junta Arbitral de Consum.

En aquesta campanya informativa es proposa que els comerços acceptin un arbitratge de consum per una reclamació concreta o que s’adhereixin a la Junta Arbitral de Consum per qualsevol reclamació que se’ls pugui presentar en el futur. Al signar el conveni arbitral l’Agència Catalana de Consum els atorgarà un distintiu que acredita l’adhesió i que, d’acord amb el Codi de Consum, és un distintiu de qualitat de l’establiment. “El client que reconeix aquest distintiu sap que s’adreça a una empresa que ofereix confiança, seriositat, responsabilitat i professionalitat”, ha conclòs la regidora.

Durant l’any 2012, l’OMIC de Salou ha atès fins a 483 consultes a les dependències municipals, de les quals 272 han derivat en reclamació, denúncia o queixa. Cal destacar que el sector de telecomunicacions és el que acumula més reclamacions amb 140. Només 4 reclamacions s’han adreçat a comerços de Salou.

Si un comerç actua correctament no ha de tenir por d’adherir-se al sistema arbitral de consum. Per més informació sobre l’arbitratge o qualsevol altra qüestió de consum podeu adreçar-vos a l’OMIC demanant cita prèvia al telèfon 977 20 92 18. També trobareu informació a www.consum.cat en l’apartat d’empreses.

Galeria d'imatges

DSCN9974.JPG
DSCN9974.JPG

Document Actions