Salou supera els 7,8 milions de pernoctacions aquest 2018
dijous 29 novembre 2018
Es mantenen els mercats emissors encapçalats per Espanya amb un 35,2% del total, Regne Unit amb un 20,3%; França amb un 12,6%; Rússia amb un 10,9% i Irlanda amb un 6,1%
S’ha continuat incidint en la promoció i el desenvolupament de Sol i Platja Familiar de Catalunya, alhora que s’ha incrementat l’activitat promocional amb productes com el turisme esportiu, d’esdeveniments gastronòmics i culturals
La capital de la Costa Daurada ha enregistrat aquesta temporada (des de gener i fins a 31 d’octubre de 2018) fins a 7.803.648 pernoctacions, un 0,6% menys que en el mateix període del 2017 -quan se’n van registrar fins a 7.853.368 (dades de fins a 31 d’octubre de 2017) i en uns moments on es va assolir un 6% d’increment respecte del 2016. Per tant, aquesta temporada 2018 es pot considerar una “molt bona temporada turísticament parlant, donat que únicament s’ha rebaixat d’un percenetatge gairebé imperceptible en el nombre de les pernoctacions i més, afegia- si partíem d’un any 2017 de record”, apuntava l’alcalde Pere Granados.
Aquesta és, a grans trets, el titular del balanç de la temporada 2018 segons la informació que s’ha donat a conèixer en roda de premsa per part de Salou en una taula on, a més de l’alcalde, ha estat present també el regidor de Turisme Benet Presas i el director gerent del Patronat de Turisme, Juan Carlos Capilla. El batlle també ha destacat que “podem estar satisfets de com ha anat la marxa d’aquesta temporada turística; i pràcticament acabarem l’any amb les mateixes pernoctacions que el 2017 i amb un grau de satisfacció del producte turístic que ens permetrà crèixer en puntes de temporada, més enllà del sol i platja, i en això seguirem treballant”.
El regidor de Turisme i segons l’informe de l’Observatori del Parc Científic i Tecnològic de Turisme i Oci ha explicat quina és la procedència dels visitants per nacionalitats: un total de 2.748.000 pernoctacions corresponen a turisme espanyol que té una quota de mercat del 35,2% ; seguits pel turisme britànic que ha assolit la xifra de 1.584.000 pernoctacions amb un 20,3% del total, per tant, es manté com a segon mercat en importància al municipi o increments molt més notoris com el 8.5% de més del mercat francès que s’ha situat en el prop d’1 milió de pernoctacions (un 12,6%); o el rus -en 4ª posició- amb 852.000 pernoctacions (10,9%), seguit de l’irlandès amb 479.000 pernoctacions. “Aquest any hem estat treballant molt en els mercats emissors tradicionals per atreure i consolidar però també posant èmfasi en les puntes de temporada amb esdeveniments per atreure turisme de proximitat i també amb grans esdeveniments esportius”, apuntava, entre ells, el RallyRACC; la Challenge però també amb esdeveniments de futbol i bàsquet
L’estratègia de mercats aquest 2018, com ha explicat el regidor de Turisme ha passat per sostenir la promoció amb els nostres principals mercats (Espanya, Regne Unit, França, Rússia, Irlanda i Benelux) tractant d’allargar-ne la temporada i alhora augmentar les nostres accions en certs mercats estratègics com ara Països Bàltics, Polònia, Països Escandinaus, Itàlia i Alemanya. Pel que fa a l’estratègia sobre línies de producte, s’ha continuat incidint en la promoció i el desenvolupament del nostre principal producte: som la principal destinació de Sol i Platja Familiar de Catalunya, alhora que incrementem la nostra activitat promocional amb productes com el turisme esportiu, d’esdeveniments gastronòmics i culturals. Pel que fa als mercats emissors al llarg d’aquest 2018 el Patronat de Turisme de Salou ha treballat intensament a través de l’assistència a fires i en diversos tipus d’accions de promoció per seguir mantenint una quota de mercat i reforçar el turisme espanyol; el de Gran Bretanya; el de França i Benelux; així com el de Rússia i Països de l’Est, Alemanya i també per obrir mercat a Eslovènia.
Bona reputació on line
Per la seva part, el gerent, Juan Carlos Capilla, ha explicat l’anàlisis big data des de gener i fins a finals de setembre; on s’han analitzat les mencions digitals rellevants consultades a més de 142.000 mencions extretes de plataformes rellevants com twitter, instagram, TripAdvisor i Booking.com.
La lectura que s’en fa d’aquestes, com apuntava Capilla, és que “els turistes mantenen una bona satisfacció general amb Salou, incrementant-se l’interès pel turisme familiar i actiu. A més la satisfacció amb els hotels incrementa notablement en les 3 categories. Pel que fa als indicadors de satisfacció aquests augmenten pel que fa a la destinació; així com també la seguretat percebuda “que és altíssima passant dels 93 punts (2017) als 96 punts (2018). Pel que fa als productes turístics en aquest 2018 es constata que el sol i platja i l’oci nocturn perden interès mentre que els productes familiar, actiu i art i cultura creixen en volum.
2018 2017
Sol i platja 37,27% 43,94%
Familiar 15,01% 12,10%
Actiu 12,83% 9,97%
Oci Nocturn 7,78% 6,67%
Art i Cultura 7,62% 9,53%
Els elements més mencionats associats a la marca Salou l’ocupen en primer lloc PortAventura; seguit de FerrariLand i el tercer que acumula més mencions és el RallyRACC.
Activitat del Patronat per promocionar Salou
El gerent també ha explicat l’activitat d’aquest 2018 que ha dut a terme el Patronat de Turisme amb l’assistència a 41 fires (9 d’elles en format còrner, 12 com a Salou, 11 incloses dins el Pla de la Taxa, 4 com a Aliança i 5 amb l’estació nàutica); a més, ha participat a 15 workshops (en diferents formats a Madrid, Dublín, Bèlgica, Polònia, Varsòvia…); també ha organitzat fins a 20 famtrips (Bèlgica, Irlanda, Hungria, Bielorússia, Ucraïna, Alemanya, Estònia…); també ha acollit fins a 9 presstrips; ha organitzat 3 trobades d’igers i instawalk; 4 blogtrips; 6 roadshows; ha participat a 4 congressos; ha dut a terme dues accions de benchmarching; també 2 accions a peu de carrer per promocionar Salou (com l’activitat Hola Famílies i el Salouwind); a més de participar a diversos sopars promocionals i lliuraments de premis sectorials; també en 26 esdeveniments esportius per potenciar la marca Salou i dur a terme accions de co marketing on-line i off-line. De fet, enguany Salou ha obtingut aquest 2018 el segell de Cicloturisme per part de l’Agència Catalana de Turisme, ja que el municipi compta amb excel·lents comunicacions i varietat de rutes pel litoral de la Costa Daurada; una certificació que se suma a la que es va aconseguir durant el 2003 amb el segell de Turisme Familiar per l’Agència Catalana de Turisme. Posteriorment, el 2013 va obtenir la certificació de Destinació de Turisme Esportiu amb la modalitat de Futbol, gràcies a les instal·lacions i els serveis que oferia i segueix oferint el Complex Esportiu Futbol Salou i els 9 establiments adherits a la marca. I va ser al 2016 quan va rebre també aquest segell amb la modalitat de vela lleugera pel Club Nàutic Salou, fet que va proclamar Salou com a subseu de vela pels Jocs Mediterranis.
Precisament, pel que fa a l’obertura de nous productes i experiències, aquest 2018 s’han encetat els itineraris marins públics de les Vies Braves, de lliure accés i gratuïts. Des de l’inici del projecte des de Salou s’ha apostat per mantenir una dinamització i per això s’han estat organitzant al llarg de l’estiu fins a 12 sessions per acostar les Vies Braves a tothom.