Salou participa a la Taula Estratègica del Corredor Mediterrani
divendres 18 novembre 2016
L’Ajuntament farà aportacions al document final de priorització d’actuacions de les infraestructures ferroviàries del Corredor, incorporant la millor connectivitat per Salou
L’alcalde de Salou, Pere Granados, ha participat a la segona Taula Estratègica del Corredor Mediterrani, que va tenir lloc a la seu del Departament de Territori i Sostenibilitat, presidida pels consellers de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull; i d'Empresa i Coneixement, Jordi Baiget, amb la presència també de la presidenta del Parlament de Catalunya, Carme Forcadell, les entitats municipalistes, i representants municipals.
En la reunió es va presentar un primer document de consens on es prioritzen actuacions a dur a terme a les infraestructures ferroviàries del Corredor a Catalunya; que encara resta obert per recollir les màximes aportacions i observacions dels membres de la Taula, abans de passar a tràmit parlamentari, i comptant que al mes de gener ha d’estar enllestit el document definitiu.
L’alcalde de Salou va intervenir a la reunió posant damunt la taula les necessitats i les prioritats de Salou en referència a la connexió del municipi amb la nova xarxa ferroviària que es desenvolupa al Camp de Tarragona resultant de la construcció del Corredor de Mediterrani. I en aquest sentit Salou presentarà una esmena al document perquè s’inclogui.
L’alcalde Granados va considerar que el servei de transport ferroviari “ha d’arribar còmodament a les zones on hi ha importants moviments de persones i importants dinàmiques econòmiques”, afegint que “les zones turístiques com Salou han de ser considerades de forma especial i prioritària donat que generen una activitat econòmica estratègica que necessita d’una xarxa eficaç des del punt de vista de la mobilitat, que només una bona connexió amb les infraestructures de servei pot garantir”. En aquest sentit proposa que es contempli el traçat que ja va dissenyar el Ministeri de Fomento per Salou, amb una estació compartida amb PortAventura i un ramal amb doble ampla de via que garanteixi una adequada connectivitat amb el Corredor, si bé afegia que “per part de l’Estat ha estat inexplicablement desatès”.
Granados advertia que “s’ha de tenir present que avui Salou és la 4ª estació de Catalunya amb volum de passatgers; i que la seva potencialitat turística de futur amb la implantació de Ferrari Land i altres projectes del CRT, faran imprescindible que la circulació ferroviària arribi a Salou amb garanties de suficiència i qualitat del servei”. També deixava clar que “la destinació que lidera el turisme de sol i platja a Catalunya, i que es la segona de l’Estat, té unes necessitats ferroviàries que han de ser ateses i satisfetes”.