Salou supera els 7,4 milions de pernoctacions el 2016, incrementant d’un 9% les dades de l’any anterior
lunes 14 noviembre 2016
Les xifres d’aquesta temporada turística augmenten els bons resultats del 2015 i, de cara al proper any, es preveu també una bona ocupació de turisme britànic
La capital de la Costa Daurada ha enregistrat aquesta temporada (des de gener i fins a 31 d’octubre de 2016) fins a 7.423.710 de pernoctacions, un 9% més que en el mateix període del 2015 -quan se’n van registrar fins a 6.932.035 (dades de fins a 31 de desembre de 2015). La xifra final podria superar però els 7,5 milions de pernoctacions a finals d’any, ja que s’espera sumar prop de 100.000 estades més fins acabar l’any. Per tant, la temporada 2016 es pot considerar el millor any dels darrers 8 turísticament parlant. En aquest sentit, l’alcalde Pere Granados afirmava que “ens trobem en un dels millors moments després de l’inici de la crisi i hem d’aprofitar aquesta oportunitat per tal que els turistes que ens visiten marxin satisfets”. En aquest sentit, ha explicat com “estem treballant en projectes concrets de la zona de Carles Buigas però també volem extrapolar aquesta gran reforma a la resta de Salou”.
Segons l’informe de l’Observatori del Parc Científic i Tecnològic de Turisme i Oci la procedència dels visitants, per nacionalitats, apunta un increment de pernoctacions del turisme espanyol (un 5,11% més) arribant als 2,9 milions acumulats; o increments molt més notoris d’entre el 22,5% o el 24,9% en el cas del turisme irlandès o britànic que sumats representen vora 2 milions de pernoctacions per aquesta temporada a Salou. Però aquest 2016 també s’han notat increments en turisme francès (un 8,15% més) o rus (amb un 9,4% més).
Bones vendes a la WTM
Altres dades significatives amb les que es treballa des del Patronat de Turisme i que formen part d’un informe d’evolució del mercat britànic elaborat a partir de la Leisure Travel Monitor (GFK) amb data de setembre de 2016, afirmen que les dades de vendes de paquets turístics per la temporada de l'estiu de 2017 amb origen Regne Unit i destinació Costa Daurada han enregistrat un augment del 24% respecte l’any passat, generant un total de 50.143 reserves; enfront els 40.390 paquets venuts en el mateixa data de l’any anterior. “Està clar que es confirma una tendència positiva, amb un creixement de vols procedents des del Regne Unit i que de cara al 2017 podem preveure una temporada optimista”, assegurava el regidor de Turisme, Benet Presas. En aquest sentit, de cara al proper any, l’aeroport de Reus incrementarà vols de turoperació que –en alguns casos- supera el 60%.
Un altre dels aspectes que marcarà una tendència novedosa al territori serà l’obertura de Ferrari Land; amb aquest parc des de Salou s’espera una tendència a l’alça en el mercat italià. En aquest sentit, Presas ha explicat que “enguany hem començat a anar a fires a Itàlia de la mà de FerrariLand per promocionar-nos conjuntament”.
Caracterització de la demanda
Segons les dades del 2015 un 40.04% dels turistes que visiten Salou corresponen a la franja d’edat entre 35 i 64 anys. Les xifres, que recull l’informe d’ocupació que elabora el Parc Científic i Tecnològic de Turisme i Oci, evidencien que la capital de la Costa Daurada renova, any rere any, l’interès dels turistes per a passar-hi les seves vacances.
El clima, la coneixença de la destinació, les recomanacions fetes pels amics, PortAventura World i també les nou platges que ofereix Salou són, a grans trets, els principals valors del municipi que destaquen els turistes a l’hora d’escollir la destinació per a passar-hi les vacances.
De fet, segons l’informe de Caracterització de la Demanda Turística la majoria dels turistes que s’han allotjat per primera vegada a Salou han conegut la destinació a través de les recomanacions realitzades per amics i/o familiars (53,0%). Internet i les agències de viatge convencionals, amb un 14,9% i un 10,1% respectivament, són el segon i el tercer mitjà de coneixement de la destinació d’aquest 2015.
Altres aspectes remarcables apunten a que un 70,7% dels turistes que s’han allotjat durant l’any 2015 a Salou han repetit la seva estada; a més valoren amb un 4,5 el seu grau de satisfacció general de Salou en una escala de l’1 al 5. I, concretament, la satisfacció general dels turistes amb relació a la restauració de Salou ha estat, per terme mig, d’un 4,2. Aquesta puntuació s’ha incrementat respecte al 2014.
La presència en xarxes
A més, pel que fa a la presència on-line de la marca Visit Salou ha experimentat un notable creixement durant els darrers dotze mesos, que en alguns casos és espectacular, sobretot pel que fa a les consultes a la pàgina web i al blog i, sobretot, a les xarxes socials Facebook, Twitter i Instagram, on gairebé s’aconsegueix doblar el nombre de seguidors. En aquest sentit, el director gerent del patronat de Turisme, Juan Carlos Capilla, ha afirmat que “fa dos anys que hem començat a treballar per millorar la nostra competitivitat digital com a destinació i hem recollit dades molt positives”. Pel que fa a la web, les sessions van situar-se a 421.923, un 17,22% més que en el passat període; els usuaris van ser 258.445, un 29,25% més; i les pàgines vistes van superar el milió de visualitzacions, amb un creixement del 16,92%. Un dels aspectes més desitjats per qualsevol propietari d’una web: la durada mitjana de sessió va arribar als 2 minuts 7 segons, amb un augment del 3,51%.
Per ciutats, la majoria de connexions es van fer des de Salou, és a dir, un cop els visitants van arribar a la destinació. A la capital de la Costa Daurada s’han registrat 131.438 sessions; seguida de Barcelona, amb 38.470 sessions; Tarragona, amb 17.388; i Madrid, amb 17.081. A més distància vénen Reus, amb 6.024 sessions; Saragossa, amb 2.968; València, amb 2.753; i Bilbao, amb 2.516.