Saltar al contingut Saltar a la navegació Saltar a la cerca

Portal toolbar

Notícies

Més de 104.000 persones han passat per les oficines del Patronat de Turisme de Salou els deu primers mesos de l’any

En total s’han gestionat quasi 50.000 consultes entre les dues oficines d’informació, la del Xalet Torremar i la de la plaça d’Europa, a més de les comunicacions telefòniques i escrites

dimecres 06 novembre 2013

Les oficines de Turisme de Salou porten acumulades des de principis d’any i fins a 31 d’octubre un total de 104.219 visites (48.097 al Xalet Torremar i 56.122 a la plaça Europa). Aquests dos emplaçaments, que pertanyen a la Xarxa d’Oficines de Turisme de Catalunya, han atès 49.997 consultes (24.149 al Xalet Torremar i 25.848 a la Plaça Europa).

El regidor de Turisme, Benet Presas, ha destacat que “a través dels nostres informadors busquem que el client estigui ben informat en tot moment de tot allò que pot trobar a Salou, de quina és l’oferta complementària així com també que pugui conèixer altres alternatives d’oci, cultura i lleure, una de les qüestions més demandades”. Així mateix però, destaca que “sabem que les noves tecnologies, les pàgines web, els blocs, els llocs de recomanació a la xarxa han proliferat i que aquests ens resten visitants en busca d’informació però sempre hi haurà gent que prefereix el tracte directe amb la persona i nosaltres estem aquí per acollir-los de la millor manera que sabem”, ha apuntat.

Del total de consultes ateses a les dues oficines destaca un perfil visitant bàsicament de parelles, que representen un 37%; seguits de les famílies amb un 29,2%; persones individuals un 26,6%;  els grups un 6,7% i un 0,5% en el cas de guies turístics.  

Pel que fa a la procedència dels  visitants que consulten informació a les oficines es desglossen de la següent manera: les consultes locals (de Salou) representen un 3,3% del total; de Catalunya un 9,4%; de la resta de l’estat un 32,4% i d’estranger un 54,9%. I concretament del percentatge total de turisme català (el 9,4%) manté una distribució on un 63,1% prové de Barcelona; un 12,7% de Lleida; un 12,6% de Girona i un 11,6 de Tarragona.

Pel que fa a la procedència dels turistes nacionals, no hi ha canvis significatius d’un any a l’altre, i es mantenen en la mateixa proporció. Destaquem, no obstant, que de tots aquests turistes nacionals (sense contar Catalunya), els de les CCAA que provenen de Madrid, Aragó i País Basc, comporten un 61,8% del total.

Dels turistes estrangers que han visitat les nostres oficines (54,9%)  el major pes prové de consultes de  França (38,2%) del total; de Rússia amb un 22,4%; mentre que de Gran Bretanya la xifra es queda amb un 19,7% i d’Holanda en un 5,2%. Altres consultes a les oficines de mercats internacionals són: Alemanya 3,3%; Bèlgica 2%; Irlanda 1,7% , entre d’altres.

Pel que fa a la informació sol·licitada les principals peticions són per obtenir un plànol o per conèixer una ubicació (27,9%); saber quines excursions es poden fer (24,9%); activitats i festes (11,7%); transports (9,6%); activitats lúdiques (6,7%) o per saber qüestions relacionades amb PortAventura (3,2%); entre d’altres prioritats.

Les oficines també han rebut 2.117 trucades on es demanava informació; 388 de les quals han estat realitzades des de l’estranger, i 1.729 des de l’estat Espanyol. Aquestes consultes es responen directament per telèfon o si la persona interessada així ho sol·licita, es respon per escrit. Al marge de les trucades també s’han rebut més de 600 peticions per escrit.

Galeria d'imatges

077.JPG
077.JPG

Document Actions