La campanya 'la teva brossa és...bonísssima' ha arribat a 1.450 famílies
dimecres 10 juny 2009
DOS CENTRES D'ATENCIÓ CIUTADANA HAN ATÈS ELS VEÏNS DURANT ELS DARRERS DOS MESOS
L'objectiu de la campanya ha estat millorar la quantitat i la qualitat de la recollida selectiva de Salou, especialment de la matèria orgànica.
Divendres 5 de juny passat va tancar les portes el Centre d'Atenció Ciutadana de la campanya de comunicació 'La teva brossa és... bonííííssima' amb un balanç de 1.450 unitats familiars ateses durant les darreres deu setmanes. L'objectiu final de la campanya ha estat millorar
la quantitat i la qualitat de la recollida selectiva a Salou, especialment la de la matèria orgànica en l'àmbit domèstic i també la recollida dels mobles i trastos vells.
Amb aquesta acció, la conselleria de Salut Pública i Medi Ambient de l'Ajuntament de Salou ha posat especial èmfasi en la informació ciutadana, l'atenció personalitzada i el
lliurament de recursos per facilitar la recollida selectiva als veïns. Des dels centres d'atenció, que han estat ubicats a la Via Roma i al carrer Barcelona, s'han lliurat 1.210 cubells per a la matèria orgànica, 1.350 jocs de bosses de ràfia per separar el vidre, el paper i cartró i els envasos i 360 bidons per recollir l'oli domèstic usat. Els assistents al centre, a més, han estat obsequiats també amb un magnètic per a la nevera, editat en
català, castellà, anglès i francès, on es recorda on s'ha de llençar cada residu.
En el marc de la campanya, s'ha enviat un paquet informatiu a 12.000 llars de Salou, amb una carta informativa i un fulletó on s'explica com fer la recollida selectiva i on es destaquen, principalment, les qualitats positives de la gran majoria dels residus que es
generen a la llar, al voltant d'un 85% dels quals poden ser reciclats i convertits en matèries primeres de nou, si es separen i es recullen correctament a casa. Junt amb aquest fulletó,també s'ha enviat un imant amb el telèfon del servei de recollida de mobles i trastos vells
902 430 971. L'Ajuntament vol destacar que aquest servei és gratuït per als veïns de Salou, els quals poden trucar-hi per saber quin dia i a quina hora poden baixar un moble o objecte voluminós al carrer per tal que l'Ajuntament el passi a recollir per dur-lo a la deixalleria.
A més d'aconseguir augmentar la recollida selectiva de matèria orgànica, de vidre, de paper i cartró i d'envasos, l'Ajuntament de Salou també ha volgut, amb aquesta campanya
de comunicació, incrementar el nombre d'usuaris i tones recollides a les deixalleries municipals (fixa i mòbils) i incentivar la recollida de l'oli domèstic usat.
L'objectiu de la campanya ha estat millorar la quantitat i la qualitat de la recollida selectiva de Salou, especialment de la matèria orgànica.
Divendres 5 de juny passat va tancar les portes el Centre d'Atenció Ciutadana de la campanya de comunicació 'La teva brossa és... bonííííssima' amb un balanç de 1.450 unitats familiars ateses durant les darreres deu setmanes. L'objectiu final de la campanya ha estat millorar
la quantitat i la qualitat de la recollida selectiva a Salou, especialment la de la matèria orgànica en l'àmbit domèstic i també la recollida dels mobles i trastos vells.
Amb aquesta acció, la conselleria de Salut Pública i Medi Ambient de l'Ajuntament de Salou ha posat especial èmfasi en la informació ciutadana, l'atenció personalitzada i el
lliurament de recursos per facilitar la recollida selectiva als veïns. Des dels centres d'atenció, que han estat ubicats a la Via Roma i al carrer Barcelona, s'han lliurat 1.210 cubells per a la matèria orgànica, 1.350 jocs de bosses de ràfia per separar el vidre, el paper i cartró i els envasos i 360 bidons per recollir l'oli domèstic usat. Els assistents al centre, a més, han estat obsequiats també amb un magnètic per a la nevera, editat en
català, castellà, anglès i francès, on es recorda on s'ha de llençar cada residu.
En el marc de la campanya, s'ha enviat un paquet informatiu a 12.000 llars de Salou, amb una carta informativa i un fulletó on s'explica com fer la recollida selectiva i on es destaquen, principalment, les qualitats positives de la gran majoria dels residus que es
generen a la llar, al voltant d'un 85% dels quals poden ser reciclats i convertits en matèries primeres de nou, si es separen i es recullen correctament a casa. Junt amb aquest fulletó,també s'ha enviat un imant amb el telèfon del servei de recollida de mobles i trastos vells
902 430 971. L'Ajuntament vol destacar que aquest servei és gratuït per als veïns de Salou, els quals poden trucar-hi per saber quin dia i a quina hora poden baixar un moble o objecte voluminós al carrer per tal que l'Ajuntament el passi a recollir per dur-lo a la deixalleria.
A més d'aconseguir augmentar la recollida selectiva de matèria orgànica, de vidre, de paper i cartró i d'envasos, l'Ajuntament de Salou també ha volgut, amb aquesta campanya
de comunicació, incrementar el nombre d'usuaris i tones recollides a les deixalleries municipals (fixa i mòbils) i incentivar la recollida de l'oli domèstic usat.