Salou tanca l’any 2018 com a referent en turisme Familiar, Actiu i Cultural
dimecres 27 març 2019
Els turistes també posicionen la capital de la Costa Daurada com la destinació més segura, respecte els seus principals competidors
La capital de la Costa Daurada, ha tancat l’any 2018 amb unes xifres que es tradueixen en satisfacció pel clima i la seguretat, així com pel creixement en productes familiars, actius i culturals, segons l’Informe Anual 2018 que des del Patronat de Turisme de Salou encarrega a l’empresa especialitzada en big data per a la intel·ligència turística, Mabrian.
L'Índex de Seguretat i l'Índex Climàtic continuen sent molt elevats; així com l'Índex de Satisfacció amb el Producte. Pel que fa al Índex de satisfacció amb la planta hotelera, aquest ha millorat notablement respecte els anys 2016 i 2017 en totes les categories i departaments, on el que millor valoren els turistes és el servei i la ubicació, coincidint en això la majoria de mercats; així com el menjar, la neteja i l’entreteniment.
Com va ocórrer l’any 2017, els turistes russos són el que es mostren més satisfets en general amb la destinació de Salou, amb una puntuació de 90,59 (percentatge sobre 100%); el mercat irlandès es posiciona com el segon més satisfet en general amb la destinació i els espanyols i britànics mostren un Índex Global de satisfacció molt similar. A més, Salou, en comparació amb els seus principals competidors a nivell nacional, és la destinació més segura, segons la valoració dels visitants.
Per un turisme cultural i actiu i de sol i platja
La majoria de les mencions turístiques sobre Salou es concentren en els mesos estivals, entre finals d'abril i finals d'octubre. Els productes Cultural (21,46%) i Actiu (20,07%) ha igualat al Sol i Platja (21,53%), així com també ha augmentat el volum de mencions del producte Natural. A més, en productes d’Aventura, es pot observar l’increment de les mencions referents al turisme ciclisme i el Rally Salou, com a competició i amb la seva vessant gastronòmica també es consolida com un dels atractius més potents de Salou.
Els espanyols són els que mostren una major diversitat pel que fa a demanda turística, i els que més han esmentat el producte Cultural, Actiu i Wellness, mentre que els turistes britànics ho fan parlant del turisme Familiar i de Sol i Platja. Els visitants francesos també es mostren fortament interessats en el Sol i Platja, encara que destaquen també pel seu interès
en el turisme Natural i en l'Actiu, així com al Shopping.
Els russos són els més interessats en el Sol i Platja i en el producte Natural, mentre que els irlandesos, a més de mostrar molt interès pel Sol i Platja, són els que més han esmentat els productes Gastronòmic i Shopping.
Estem davant d'un indicador clar d'un procés de diversificació en el posicionament de la destinació més enllà del Sol i Platja. Aquesta diversificació impacta positivament en altres eixos claus de l'estratègia turística de Salou com són la desestacionalització i l'obertura cap a nous nínxols de mercat.
Mencions a xarxes
Pel que fa a les mencions a les xarxes socials, la majoria del mercat nacional s'acumulen a Catalunya, seguida per la Comunitat de Madrid, Aragó, la Comunitat Valenciana i Andalusia. Les mencions a nivell internacional s’han mantingut respecte l’any 2017, la majoria provenen del Regne Unit, França, Rússia, EEUU i Irlanda.
Al 2018 la majoria de turistes que han interactuat en xarxes amb Salou han estat homes, en els tres principals mercats d'origen (Espanya, Regne Unit i França). Pel que fa a l'edat, la majoria de turistes es concentren entre els 25-34 anys . D'altra banda, el major percentatge de turistes d'entre 45-54 anys es troba al mercat espanyol, seguit de prop pels irlandesos. Es pot establir que els mercats emissors més joves són el rus, i francès.