Salou aposta pel turisme de congressos
divendres 04 desembre 2009
El Turisme de Congressos esdevé una línia de treball que es troba dins l’estratègia de promoció de Nous Productes del Patronat de Turisme, en aquest sentit, des de fa un any, s’està treballant el producte Congressos, lligat amb les possibilitats que ofereix el TAS de la ciutat, així com la Costa Daurada com a destinació de referència. En aquest sentit, el Patronat de Turisme ha desenvolupat una intensa tasca promocional, durant les dues darreres setmanes, lligada a aquest producte que ha d’ajudar a millorar el funcionament de la temporada turística, concretament ha desenvolupat dues accions, un work-shop i la participació a la fira EIBTM (la fira de Barcelona més important que se celebra en Europa dedicada als congressos, convencions, viatges d’incentius i viatges de negocis).
Així, el Patronat ha estat present en un work-shop a París organitzat per PortAventura Bussines&Events amb l’objectiu d’apropar al mercat francès aquesta nova instal·lació i ha comptat amb la presencia de diferents col·laboradors relacionats amb l’oferta de Congressos i la oferta complementaria que la Costa Daurada pot oferir a aquest segment, com és el cas de Salou. El regidor de Turisme, Alberto del Hierro, ha destacat que “la tasca promocional ha estat molt positiva i li veiem un gran futur”.
Els municipis presents han estat els de Cambrils, Salou, Vil·laseca La Pineda i Reus amb l’objectiu de presentar l’oferta mes propera al parc temàtic relacionada amb el segment, a mes dels Conventions Bureaus de la Costa Daurada i Tarragona, Vueling i Turisme de Catalunya.
Segons ha explicat el regidor Del Hierro, la trobada amb unes cinquanta empreses organitzadores professionals de congressos per conèixer de forma personalitzada l’oferta existent a la zona, ha estat “molt productiva”, especialment per les sinergies que es poden crear entre els diferents palaus de congressos, segons ha explicat. A més, també es va presentar a París la destinació dins el segment Congressos a un grup de periodistes especialitzats que van tenir l’oportunitat de conèixer l’oferta d’espais per congressos amb la nova proposta de PortAventura a mes de les diferents propostes de producte i d’oci pensat per aquest segment de mercat.
L’altra acció recent per promocionar el TAS ha estat a la fira EIBTM, una de les principals trobades dels programadors de Congressos d’Europa, que s’ha desenvolupat a Barcelona. El Patronat de Turisme ha estat present amb un mostrador de treball on s’ha presentat el producte Salou Congressos a diferents empreses programadores així com a diferents mitjans especialitzats en aquest producte. A la vegada, l’expedició salouenca encapçalada pel Regidor de Turisme ha aprofitat per entrevistar-se amb diferents empreses programadores, cal destacar la reunió mantinguda amb els responsables de TUI Congressos, empresa amb la qual es treballa per la promoció de la ciutat com a destinació MICE, amb l’objectiu de planificar futures actuacions promocionals.
La valoració de la participació de Salou en la promoció d’aquest producte, ha estat “molt positiva ja que s’ha presentat el producte de la ciutat adreçat al sector congressos, a diferents empreses i aquest ha agradat força als programadors per la seva versatilitat en el producte i la gran qualitat dels serveis existents a la zona”, ha recordat Del Hierro.