El Ajuntament de Salou signa un conveni amb Creu Roja per ampliar el servei de teleassistència domiciliària
dimarts 02 octubre 2007
L'alcalde de Salou, Antonio Banyeres i el President de la Creu Roja Tarragona, Ramon Grau, han signat un conveni de col·laboració pel servei de Teleassistència Domiciliària, acompanyats de la regidora de Benestar Social, Martina Fourrier.
En concret, Creu Roja instal·larà 10 aparells més de teleassistència, fins arribar als 32 que preveu el conveni.
El Servei de Teleassistència és una modalitat de servei d'atenció domiciliària que, amb la tecnologia adequada, ofereix als usuaris una atenció permanent i a distància, assegurant una resposta ràpida a les eventualitats que els puguin sobrevenir. A través de la línia telefònica i amb un equipament de comunicacions i informàtica específic, permet que els usuaris, davant situacions d'emergència i solament prement un botó, puguin entrar en contacte verbal, 'sistema mans lliures', les 24 hores del dia i els 365 dies de l'any, amb una Central atesa per personal específicament preparat per donar una resposta adequada a la crisi presentada, bé per si mateixos o mobilitzant altres recursos humans i materials, propis de l'usuari o existents al territori.
Els destinataris del Servei de Teleassistència són totes aquelles persones grans que viuen soles a casa seva i volen continuar sent autònomes, sentint-se segures i sense renunciar a la seva independència i seguretat, tant en situacions permanents com transitòries. La Teleassistència avança per ajudar a d'altres col·lectius vulnerables de la nostra societat:
Dones que pateixen situacions de violència de gènere (teleassistència mòbil)
Sistema de localització permanent de persones que pateixen Alzheimer (SIMAP)
La major utilitat del servei de teleassistència consisteix en proporcionar seguretat, confiança i la possibilitat d'un contacte continuat amb el món exterior.
La Creu Roja va aconseguir l'any 2001 la certificació de qualitat concedida per l'Associació Espanyola de Certificació (AENOR) segons la norma internacional de qualitat UNE-EN ISO 9001:2000, per a la gestió del Servei de Teleassistència arreu de l'estat.
D'aquesta manera Creu Roja es converteix en la primera organització a nivell estatal que ofereix el Servei de Teleassistència i està certificada segons una norma internacional de qualitat.
La Creu Roja atén a 1.200 persones grans a les comarques de Tarragona amb programes dirigits, fonamentalment a pal·liar la soledat. L'objectiu dels mateixos és que les persones grans puguin mantenir-se més autònomes i participin plenament en la seva comunitat gràcies a projectes com ara el menjar a domicili, préstec temporal d'ajudes tècniques, transport adaptat, centre de dia per a malalts d'Alzheimer i altres demències a Valls, suport a residències, servei de teleassistència domiciliària, activitats formatives i grups de suport psicològic adreçades a cuidadors informals de persones grans i activitats complementàries com ara cursos sobre el funcionament del telèfon mòbil, tallers de reforç de la memòria, celebracions de Nadal, Pasqua, Sant Jordi, etc. Creu Roja, a les comarques tarragonines manté convenis de col·laboració pel servei de teleassistència amb 25 Ajuntaments , 7 Consells Comarcals i d'altres entitats com ara ONCE, Cáritas, Caixa Tarragona o la Lliga contra el Càncer.
En virtut del conveni signat la setmana passada, l'Ajuntament de Salou haurà d'abonar unes quotes en concepte de manteniment del Servei de Teleassistència domiciliària de la Creu Roja.
En concret, Creu Roja instal·larà 10 aparells més de teleassistència, fins arribar als 32 que preveu el conveni.
El Servei de Teleassistència és una modalitat de servei d'atenció domiciliària que, amb la tecnologia adequada, ofereix als usuaris una atenció permanent i a distància, assegurant una resposta ràpida a les eventualitats que els puguin sobrevenir. A través de la línia telefònica i amb un equipament de comunicacions i informàtica específic, permet que els usuaris, davant situacions d'emergència i solament prement un botó, puguin entrar en contacte verbal, 'sistema mans lliures', les 24 hores del dia i els 365 dies de l'any, amb una Central atesa per personal específicament preparat per donar una resposta adequada a la crisi presentada, bé per si mateixos o mobilitzant altres recursos humans i materials, propis de l'usuari o existents al territori.
Els destinataris del Servei de Teleassistència són totes aquelles persones grans que viuen soles a casa seva i volen continuar sent autònomes, sentint-se segures i sense renunciar a la seva independència i seguretat, tant en situacions permanents com transitòries. La Teleassistència avança per ajudar a d'altres col·lectius vulnerables de la nostra societat:
Dones que pateixen situacions de violència de gènere (teleassistència mòbil)
Sistema de localització permanent de persones que pateixen Alzheimer (SIMAP)
La major utilitat del servei de teleassistència consisteix en proporcionar seguretat, confiança i la possibilitat d'un contacte continuat amb el món exterior.
La Creu Roja va aconseguir l'any 2001 la certificació de qualitat concedida per l'Associació Espanyola de Certificació (AENOR) segons la norma internacional de qualitat UNE-EN ISO 9001:2000, per a la gestió del Servei de Teleassistència arreu de l'estat.
D'aquesta manera Creu Roja es converteix en la primera organització a nivell estatal que ofereix el Servei de Teleassistència i està certificada segons una norma internacional de qualitat.
La Creu Roja atén a 1.200 persones grans a les comarques de Tarragona amb programes dirigits, fonamentalment a pal·liar la soledat. L'objectiu dels mateixos és que les persones grans puguin mantenir-se més autònomes i participin plenament en la seva comunitat gràcies a projectes com ara el menjar a domicili, préstec temporal d'ajudes tècniques, transport adaptat, centre de dia per a malalts d'Alzheimer i altres demències a Valls, suport a residències, servei de teleassistència domiciliària, activitats formatives i grups de suport psicològic adreçades a cuidadors informals de persones grans i activitats complementàries com ara cursos sobre el funcionament del telèfon mòbil, tallers de reforç de la memòria, celebracions de Nadal, Pasqua, Sant Jordi, etc. Creu Roja, a les comarques tarragonines manté convenis de col·laboració pel servei de teleassistència amb 25 Ajuntaments , 7 Consells Comarcals i d'altres entitats com ara ONCE, Cáritas, Caixa Tarragona o la Lliga contra el Càncer.
En virtut del conveni signat la setmana passada, l'Ajuntament de Salou haurà d'abonar unes quotes en concepte de manteniment del Servei de Teleassistència domiciliària de la Creu Roja.